آیت ا... ناصری : تربیت و اخلاق از اساسی ترین کارهایی است که زندگی بشر را سامان می دهد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ، به مناسبت هفته تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی به دست شهیدان رجایی و باهنر ، مدیر کل آموزش و پرورش به همراه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و معاونان پرورشی و فرهنگی نواحی ، شهرستان ها و مناطق 14 گانه استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار کردند .

آیت ا... " محمدرضا ناصری " در این دیدار ، مسئله تربیت و اخلاق را یکی از اساسی ترین کارهایی دانست که زندگی بشر را سامان می دهد و اگر انضباط اخلاقی نباشد ، دنیای انسان ها به هرج و مرج می رسد .

امام جمعه یزد افزود : اگر صفاتی که در درون انسان است تربیت نشود و بی رویه مورد استفاده قرار گیرد ، نتایج نامطلوبی خواهد داشت که دنیای غرب و مادی امروزی با آن رو به روست .

نماینده ولی فقیه با نکوهش از زوال اخلاق و تربیت در فرهنگ مادی غرب ، اظهار داشت : دنیای امروزی ، معنویت و اخلاق را رها کرده و زندگی حیوانی را برای خود برگزیده است .

محمد رضا ناصری تصریح کرد : انسان موجود بی ارزش و بی اهمیت نیست بلکه خلیفه اللهی است که عظمت ، شرافت و فطرت الهی و خدایی دارد و این در حالی است که دنیای مادی امروز ، شرافت ، اصالت و منزلت انسان را به ظواهر وابسته کرده است .

امام جمعه یزد ، دوران تحصیل را بهترین ایامی دانست که می شود اخلاق و تربیت و خوبی را در وجود انسان ، نهادینه کرد و ما وظیفه داریم از تمامی ظرفیت ها برای رشد و شکوفایی جسمانی و عقلانی دانش آموزان بهره بگیریم .

ناصری بر ضرورت همراهی علم و تربیت تأکید کرد و گفت : علم بدون تربیت و درس خواندن تنها ، دردی دوا نمی کند .

در ابتدای این دیدار ، " علی سرداری " معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ، گزارشی از فعالیت ها و برنامه های پرورشی مدارس را ارائه کرد .

 

***

 

 

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا