هفته نامه پرگار

یکی از شهروندان اردکانی در نامه ای به پرگار نوشته است: موضوع ترافيک و مشکلاتي که با گسترش شهر و افزايش توليد خودرو، شهروندان را درگير کرده است، ديگر به يک يا چند خيابان اصلي شهر که زماني تنها چند گلوگاه پرترافيک محسوب مي شد، منحصر نمي شود.امروزه در بسياري از خيابان ها شاهد ترافيک هاي سنگين و دردسرساز هستيم که هم وقت شهروندان را مي گيرد و هم با افزايش مصرف سوخت هواي شهر را آلوده مي کند و سلامتي مردم را به خطر مي اندازد.بی‌شک، طرح تعرض خیابان در راستای مشکلاتی که مطرح شد ، طرح خوبی است و مورد استقبال همگان است اما به شرطی که در این مسیر حق و حقوقی ازشهروندان کاسته نشود.

بنابراین گزارش،مدت ها پیش طرح عریض کردن خیابان واصل هتل جهانگردی به بلوار آیت الله خاتمی در دستور کار شهرداری اردکان بود ولی به دلایلی، از جمله ناراضی بودن برخی اشخاص بانفوذ، این طرح اجرایی نشد .

متأسفانه با آمدن شورای شهر جدید این طرح طوری  ورق خورد که به نفع برخی افراد و به ضرر برخی افراد دیگر که توانایی آن چنانی نداشتند، چرخید.

در این طرح قرار است که 36 متر از یک طرف خیابان را پهن تر نمایند و طرف دیگر، به دلایلی برای مثال چون ساختمان وجود دارد، خراب نشود . در عین حال مشکل دیگر این است که در آن طرف خیابان که شهرداری اردکان قصد دارد خراب کند، باغات  پر از درخت انار و متعلق به مردم رعیت می باشد، بنابراین همه مردم شهر می دانند که شهرستان اردکان با آلایندگی های زیادی روبرو است و تنها ریه شهر همین باغات می باشد. پس اگر قرار باشد این باغات هم توسط شهرداری خراب شود، تکلیف سلامتی مردم چه می شود؟!

به هرحال،با کمی تدبیر و برنامه ریزی شهرداری و شورای شهر، می توان خیابان را طوری عریض کرد که هم سبب نارضایتی مردم نشود و هم این که هیچ گونه بی عدالتی رخ ندهد.به گفته برخی کارشناسان شهری ،اگر این خیابان را به 30 متری تبدیل کنند، این مشکلات مسلماً کاسته خواهد شد.

 

مستندات در پرگار موجود است

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا