در پی افزایش حقوق دولتی و اعلام آن در پایان سال معادن سنگهای ساختمانی،آهن و خاک های صنعتی هیئت مدیره انجمن های صنفی کارفرمایی معادن خاک های صنعتی،سنگ آهن و خاک های صنعتی با مهندس زارع دیدار کردند

در پی افزایش حقوق دولتی معادن سنگهای ساختمانی،آهن و خاک های صنعتی هیئت مدیره انجمن های صنفی کارفرمایی معادن خاک های صنعتی،سنگ آهن و خاک های صنعتی با مهندس زارع دیدار کردند

به گزارش یزد فردا در پی افزایش حقوق دولتی معادن سنگهای ساختمانی،آهن و خاک های صنعتی هیئت مدیره انجمن های صنفی کارفرمایی معادن خاک های صنعتی،سنگ آهن و خاک های صنعتی با مهندس زارع دیدار کردند

در این دیدار مهندس صابری با برشمردن مشکلات معادن بر لزوم تعامل بیشتر بین تشکل‌های خصوصی مانند انجمن معدنکاران و مسوولان دولتی تأکید کرد و گفت: دولت در حمایت از بخش معدن تلاش خود را به کار ببرد و معدنکاران هم در امر برداشت از موهبت‌های الهی کار خود را به نحو صحیح انجام دهند.

صابری  افزایش حقوق دولتی معادن را از دیگر مشکلات معدنکاران دانست و گفت: پیشنهاد ما اینست که میزان این حقوق در بازدید کار‌شناسان با توجه به نوع معدن و محصول و با بررسی تمام مشکلات معدنکاری تعیین شود.

وی درباره مشکلات توسعه معادن استان گفت: معدن یک کار ریسک‌پذیر است یعنی در طی مراحل خود ممکن است به مشکلاتی بر بخورد که نتواند طبق برنامه پیش برود و از مسوولان انتظار داریم در اینگونه موارد با معدنکاران همکاری بیشتری داشته باشند.

در ادامه مهندس صادقیان عضو انجمن صنفی کارفرمایی سنگهای ساختمانی به بررسی قیمت تمام شده بعضی مواد معدنی پرداخت و گفت در صورت جرایی شدن مصوبه حقوق دولتی بیش از 80 درصد معادن تعطیل خواهند شد و این یعنی بیکار شدن بیش ار 6000 نفر به صور مستقیم.

این فعال معدنی استان خواستار بررسی مشکلات معدنکاران با حضور مسوولان دولتی و تغییر نگاه دولت نسبت به بخش معدن شد

سید محمد علاقه مند از دیگر پیشکسوتان معدنکاری و عضو انجمن سنگ های ساختمانی هم با انتقاد از فعالیت‌های تبلیغاتی که از چند سال گذشته در بخش معدن آغاز شده است، گفت: در دولت قبلی عده‌ای از دست‌اندرکاران فعالیت‌هایی را برای جلب توجه دولت به بخش معدن انجام دادند که ‌ای کاش این کار را انجام نمی‌دانند؛ چراکه به جای جلب توجه حمایتی دولت به بخش معادن باعث شد تا دولت خواهان درآمدزایی بیشتری از معادن شود. 
به گفته علاقه بند، از همان دوران فرهنگ غلطی علیه بخش معدن آغاز شد و برخی به اشتباه واژگانی چون چپاول اموال ملی را به این بخش نسبت دادند که قطعاَ القاب و الفاظ ناروایی است که به این بخش اطلاق می‌شود؛ درحالی‌که بخش خصوصی معدنی کشور با تحمل مشقات و ریسک بالای سرمایه‌گذاری در دورترین نقاط کشور به فعالیت و اشتغالزایی مشغولند. 
 علاقه بند با اشاره به اینکه هم مخالف تعیین حقوق دولتی گزاف برای بخش معدن و هم مخالف با افزایش فشارها و هزینه‌های سربار به بخش معدن هستیم افزود فعالیت‌های معدنی در پیشرفت اقتصاد کشور نقش خود را نشان داده به گونه ای که در سالیانی که تحریم‌های خارجی بر اقتصاد کشور فشار وارد می‌کرد، به واسطه فعالیت‌های معدنی کشور، توانسته‌ایم اقتصاد را سرپا نگه داریم و فشار این بخش را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد.

این فعال معدنی در ادامه خواستار ثبات در قوانین مصوب شد و گفت: بی‌ثباتی در تدوین قوانین موجب سردرگمی فعالان این بخش شده؛ به همین دلیل از مسوولان می‌خواهیم که قوانین را برای مدت خاصی تدوین کنند. 
 در انتها تمامی معدنکاران خواستار برگزاری نشستی با مسوولان کشور برای بررسی مشکلات این بخش شدند

 زارع هم در این جلسه گفت معادن ویژگی‌ها و فواید متنوعی در تقویت توسعه پایدار دارند. از جمله سرمایه‌گذاری مولد در مناطق غیر برخوردار و رونق اقتصادی در مناطق همجوار، ایجاد شغل به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان هم با بیان اینکه تا کنون پشتیبان معدنکاران بوده است قول بررسی مشکلات و انعکاس تمامی مشکلات معدنکاران به مسئولین کشوری را داد  

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا