خانه‌مطبوعات يزد از تصميم شهرداري براي اخذ عوارض از مطبوعات انتقاد كرد



خانه مطبوعات يزد، نسبت به مصوبه اخير شهرداري اين شهر براي اخذ عوارض از مطبوعات، واكنش نشان داد و از آن انتقاد كرد.

خانه مطبوعات يزد روز پنجشنبه با صدور بيانيه‌اي، اعلام كرد: شهرداري اين شهر با ارسال نامه‌اي به دفاتر مطبوعاتي به آنها ‪ ۱۰‬روز مهلت داده تا نسبت به پرداخت عوارض آگهي خود اقدام كنند.

در اين بيانيه كه نسخه‌اي از آن پنجشنبه به دفتر ايرنا ارسال شد، اضافه شده است:اين نامه، بدون رعايت شان فرهنگي روزنامه‌نگاري و كاوشگران عرصه قلم نوشته شده است.

خانه مطبوعات يزد نوشت:جا داشت شوراي شهر و شهرداري در زمان تصويب و ابلاع اين مصوبه، شان اجتماعي و ساختار شغلي افراد مطبوعاتي را رعايت مي‌كردند.

اين بيانيه از مطبوعات استان يزد خواسته تا هر يك به فراخور توان خود نسبت به موضع‌گيري جدي در اين زمينه و يا تحريم خبري و انفعال شوراي شهر و شهرداري در رسانه‌هاي خود به صورت عملي و يكپارچه اقدام كنند و از هر گونه ملاحظه كاري و كوتاه آمدن در اين زمينه، بپرهيزند.

بيانيه حاكي است:اگر در اين مورد، مطبوعات به سكوت، انفعال و اشتباهات بزرگتري چون چند دستگي و تفرقه، دچار شوند علاوه بر خسارت مالي كه به آنها خواهد رسيد موجب از دست رفتن اعتماد عمومي مردم به اين وجدان‌هاي بيدار جامعه خواهد شد.

صادركنندگان اين بيانيه دو صفحه‌اي، مصوبه شوراي شهر در خصوص اخذ عوارض از مطبوعات را غيرمتعارف و بي‌نظير در سطح كشور توصيف كرده و از مطبوعات خواسته‌اند از حقوق قانوني خود دفاع كنند.

يزدفردا                                                                                                                                            ايرنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا