امید حسین مرشدی

 امید حسین مرشدی"چقدر زود گذشت، اشتباه مدافعان تيم ملي کره جنوبي، گل زيباي گوچي، شادي هشتاد ميليون ايراني و صعود به عنوان تيم اول به جام جهاني.

حال کمتر از پنج ماه به آغاز بزرگترين آوردگاه فوتبال جهان در سال 2014، با خود فکر مي کني همه چيز مهيا است براي نتيجه نگرفتن تيم ملي فوتبالي که چشم ميليونها ايراني و غيرايراني آن را زير ذره بين برده است. عرب هاي حوزه خليج فارس که يادمان نرفته تا چند مدت پيش، بازيکنان ما را يکي پس از ديگري پس مي زدند، اما حالا چشم بر اروپايي، آفريقايي و آمريکايي بسته اند و چند ماه مانده به جام جهاني، ستارگان ملي پوش ما را نشانه رفته اند. چه اهدافي را دنبال مي کنند خدا داند، گرچه خيلي از آنها را هر فوتبالي به خوبي مي تواند متوجه شود.


http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_42472.jpeg

در حالي که همتايان آسيايي ما ژاپن و کره با برنامه ريزي منظم و بازي هاي تدارکاتي، آماده نبرد مقابل برترين هاي فوتبال جهان هستند، ما هنوز در خواب خوش صعود غرق مانديم. در آخرين رنکينگ فوتبال، ايران شماره يک آسيا است، خودمان که کلاه سر خودمان نمي گذاريم آيا فوتبال ايران برترين تيم آسيا است؟!

صحبت هاي تامل برانگيز مرد پرتغالي در برنامه ورزش و مردم، سوالات زيادي را در ذهن ها به وجود آورد و عکس العمل هاي متفاوتي در داخل به همراه داشت. اما وقتي کارلوس کي روش ليست بازي هاي تدارکاتي چشم بادامي هاي کره اي و ژاپني را به ملت نشان مي داد و به عدم برگزاري اردوي آفريقاي جنوبي معترض بود، ناگهان يادم آمد مرد هميشه خندان فوتبال ايران، چند هفته پيش در پاسخ به اين سوال که چرا تيم ملي با تيم هاي تراز اول جهان ديدار دوستانه برگزار نمي کند، پاسخ داد: کي روش اعتقادي به اين مسئله ندارد و شايد اعتماد به نفس کافي براي بازي با تيم‌هاي بزرگ را ندارد.

آخر با خودم گفتم: کفاشيان راست مي گويد يا کي روش؟!










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا