رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد: در رویکرد ترکیه در قبال بحران سوریه تغییری ایجاد شده است.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، علاالدین بروجردی در گفتگو اختصاصی با شبکه تلویزیونی المیادین گفت: سفر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به ایران سفر مهمی بود. یکی از مسائل مورد بحث مسوولان عالی رتبه دو کشور مساله سوریه بود. ترکیه از همان آغاز درگیر بحران سوریه بود. ما در قبال بحران سوریه مواضعی متفاوت با مواضع ترکیه داشتیم و از همان اول معتقد بودیم که تنها راه حل بحران سوریه راه حل سیاسی است. 

در حال حاضر بسیاری از کشورهای دنیا و حتی آمریکایی ها نیز به این نتیجه رسیده اند که راه حل بحران سوریه راه حل سیاسی است و این مساله در نشست ژنو دو کاملاً ملموس بود.

برخلاف تمام تلاش های آمریکا و همدستانش هیچ تغییری در نظام سوریه ایجاد نشده است هم اکنون از لحاظ میدانی دولت سوریه روز به روز قوی تر می شود و مخالفان مسلح روز به روز ضعیف تر می شوند.

وی افزود: در ماه های آینده حسن روحانی رئیس جمهور ایران به ترکیه سفر خواهد کرد. به نظر می رسد ما شاهد تغییرات محسوس تری در سیاست های ترکیه در قبال بحران سوریه خواهیم بود.

بروجردی خاطر نشان کرد: دفاع از سوریه یعنی دفاع از مقاومت و سیاست های ما در خصوص این مساله ثابت است.



وی ادامه داد: تداوم حکمرانی اسد بر سوریه به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آینده ربط دارد. اگر بشار اسد در انتخابات آتی ریاست جمهوری رای بیاورد در قوانین بین المللی چیزی وجود ندارد که مانع از زمامداری وی شود.



وی ادامه داد: آمریکا باید اجازه دهد که ملت سوریه خود رئیس جمهور آینده شان را انتخاب کنند.



رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره روابط ایران و آمریکا گفت: دید ما به آمریکا منفی است. آمریکا در محافل بین المللی به صورت خصمانه ای با ما رفتار می کند. 



وی تاکید کرد: با توجه به سیاست های خصمانه آمریکا در قبال ایران بحث ایجاد رابطه میان ایران و آمریکا یک بحث نابهنگامی است.



علاالدین بروجردی تاکید کرد: همکاری با جهان اسلام و از جمله عربستان مساله ای است که ما برای آن اهمیت بسیاری قائل هستیم.



وی ادامه داد: آمریکایی ها برای ورود به بازارهای اقتصادی ایران تلاش می کنند و هم اکنون بر سر این مساله رقابت وجود دارد. ایران سیاستی که باعث هراس عربستان شود در پیش نگرفته است.



بروجردی تصریح کرد: تداوم سیاست حمایت از تندروها موجب وارد شدن زیان به همه کشورهای اسلامی خواهد شد. احتمالاً آتش تروریسم به گوشه کنار منطقه سرایت کند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا