اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد، علت لغو برنامه بازيگران سريال "شبهاي برره" در اين شهر را هشدار اداره اماكن نيروي انتظامي نسبت به "تهديدات آشكار و پنهان" عليه هنرمندان مذكور عنوان كرد.

 

 

اين در حالي است كه خبرنگار فردا در يزد مي گويد خبري مبني بر تهديد عليه اين برنامه گزارش نشده و مقامات نيروي انتظامي نيز از اعلام چنين هشداري اظهار بي اطلاعي مي كنند.

 

 

متن پاسخ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد به خبر فردا به شرح ذيل است.

 

 

مسئول محترم سایت فردا

 

 

باسلام

 

 

اخیراً در سایت مزبور مطلبی درخصوص عدم برگزاری مراسم شب یلدا در محل هتل مهر منعکس شده که نیازمند توضیحاتی است خواهشمند است جوابیه ذیل را جهت تنویر افکار عمومی و برطرف شدن پاره ای از ابهامات پیش آمده در این سایت قرار دهید.

 

 

1- حضور مجید اخشابی در برنامه پیش بینی شده و اجرای برنامه از سوی ایشان از نظر این اداره کل هیچ مانعی نداشته است و ندارد ضمناً در سال گذشته در جشنی که به مناسبت نیمه شعبان در محل پارک کوهستان برگزار شد و بیش از 10000 نفر نیز در این جشن شرکت کردند آقای مجید اخشابی به دعوت این اداره کل اجرای برنامه نمودند .

 

 

2- درخصوص بازیگران برنامه تلویزیونی «شبهای برره» باتوجه به اینکه این برنامه از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود ، علی رغم تحلیل های گوناگونی که در مورد این برنامه وجود دارد اجرای برنامه توسط این گروه در حد آنچه که در صدا و سیما ارائه می شود از طرف این اداره کل بلامانع می باشد و اساساً حضور هنرمندان این سریال در یزد و معرفی برنامه ها و کارهایشان هیچ مشکل خاصی نداشته و ندارد .

 

 

3- طی هماهنگیهای به عمل آمده بین صداوسیمای مرکز یزد و مدیریت هتل مهر قرار بود که مراسم ویژه شب یلدا در محل هتل مهر که دارای بافت سنتی و بومی می باشد برگزار گردد ولی اداره اماکن نیروی انتظامی اعلام نمود که تهدیدات آشکار و پنهانی درخصوص برگزاری مراسم صورت گرفته است و باتوجه به اینکه اجرای یک برنامه فرهنگی نیازمند امنیت و آرامش کامل است تا خدای ناکرده به هنرمندان مدعو آسیبی وارد نشود عملاً مسئله برگزاری منتفی شده بود که باتوجه به این موارد

 

 

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد مجوز قبلی خود را منتفی اعلام کرد .

 

 

لازم به یادآوری است که این اداره کل آمادگی داشت در صورت تأمین امنیت مراسم اجرای برنامه را بلامانع اعلام کند ولی با رایزنی های انجام شده با مسئولان ذیربط (نیروی انتظامی) در این رابطه تأکید بر عدم برگزاری بود.

 

 

این اداره کل در شرایطی می تواند مجوز برنامه ای را صادر نماید که تهدید خاصی علیه هنرمندان و مجریان و محل برگزاری مراسم نباشد .

 

 

4- مجدداً تأکید می شود دلیل لغو مجوز این اداره کل به هیچ وجه شخصیت هنرمندان و محتوای برنامه های آن نبوده است .

 

 

در پایان متذکر می شود که تحلیل های غیرمنصفانه مبنی بر موقعیت شغلی و سازمانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد کاملاً به دور از واقعیت و براساس تحلیل های شخصی منبع خبر می باشد و انتظار می رود در انعکاس اخبار و مطالبی که موجب تشویق اذهان عمومی و اهانت به شخصیت های حقیقی و حقوقی جامعه است دقت بیشتری صورت گیرد و قبلاً

 

 

بررسی های لازم به عمل آید.ش

 

 

مجید جوادیان

 

 

مسئول روابط عمومی

 

 

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا