نماینده مردم اردکان در جلسه بررسی وضعیت حضورمهاجرين اتباع بیگانه در شهرستان اردکان با اشاره به مهاجرپذیر بودن استان یزد و شهرستان اردکان گفت:با چند تهدید بالقوه مواجه هستیم که حضور بی ضابطه اتباع بیگانه و مهاجرين ازجمله مواردي هستند كه چنانچه با برنامه و هدف گذاری مشخص اقدام نشود با مشکلاتی از قبیل حاشیه نشینی مواجه خواهیم شد که منشا بسیاری از معضلات اجتماعی خواهد بود و تفاوت فرهنگ ها موجب پيدايش ناهنجاري هايي خواهد شد كه آزار دهنده و گاهي مخل امنيت و رفاه مردم است.

"محمدرضا تابش"نگرانی های مردمی در خصوص تبعات اجتماعی،فرهنگی و بهداشتی حضور اتباع بیگانه و مهاجرين در سطح محلات را یادآور شد و خواستار هماهنگی دستگاه های ذیربط جهت رفع این مشکلات شد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این جلسه با بیان اینکه بحث حضور افاغنه تاکنون بخوبی مدیریت نشده و واقعیت حضورشان بدرستی مشخص نگردیده است گفت:خروج اتباع بیگانه بخصوص افاغنه از داخل شهر و سکونت افاغنه دارای کارت تردد در مکانی متمرکز و نظارت جدی بر كار آنان ومدیریت اشتغال آنان را مواردی برشمرد که بطور جد پیگری خواهد شود.

"محمدعلی طالبی" استان یزد را مهاجرپذیرترین استانها دانست و در عین حال تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیشترین کمک را به افاغنه داشته است.

در این جلسه که فرماندار،شهردار،رئیس شورای اسلامی شهر و مدیران دستگاه های اجرای و انتظامی و امنیتی شهرستان نیز حضور داشتند در اینخصوص پیشنهاداتی ارائه و بحث و تصمیم گیری صورت گرفت.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_40433.jpeg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا