فلاح از اساتید دانشگاه و از نیروهای جوان و پرتلاش و عمرانی شهرستان میبد است که نقش به سزایی در پیشبرد برنامه‌های عمرانی شهر از قبیل توسعه امامزاده میرشمس الحق(ع) و امامزاده خدیجه خاتون(س)، معابر و بناهای تاریخی داشته است و به گفته خودش پی گیری تأسیس و راه اندازی و مدیر گروهی در دانشکده معماری جهت توسعه پژوهش و تیم فنی معماری در میبد، تألیف و چاپ دو کتاب با محتوای تاریخی و شهرسازی میبد حاصل تحقیقات و کار میدانی و مستند سازی و آماده سازی کتاب سوم با همین محتوی، مستند سازی و تشکیل پرونده مقدماتی ثبت بیش از ۱۲۰ اثر تاریخی شهر، ۱۵ مقاله پژوهشی – علمی‌با رتبه برتر علمی‌با محتوی تاریخ و شهرسازی میبد را در کارنامه دارد

در پی تخریب یک خانه خشت وگلی در مجاورت مجموعه “بابک” فیروزآباد و اظهار نظر فلاح معاون فرماندار میبد، مخالفان فلاح دست به کار شدند و با استفاده از یاران رسانه ای خود موضوع را سیاسی نموده و با انعکاس آن در رسانه‌های بیگانه برای معاون استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی که تازه بر این کرسی تکیه زده بودند آزمونی را رقم زدند.

در پی این شانتاژ خبری مدیرکل جدید میراث فرهنگی و معاون استاندار سراسیمه به میبد آمدند و جلسه ای را با حضور فلاح، رجایی و رئیس میراث فرهنگی میبد رقم زدند، با توضیحات ارائه شده آقایان راهی مرکز استان شدند.

ولی امروز صبح نامه ای به فرمانداری میبد ارسال شد مبنی بر عزل آقای فلاح از سمت معاون فرمانداری میبد و فلاح نیز از خدا خواسته در کمترین زمان ممکن وسایل شخصی خود را جمع کرد و رفت!!

اما پشت صحنه چه بود باید کی صبر کرد! ولی آنچه که تا کنون شنیده شده آن است که فرمانداری میبد برای حذف یکی از مسئولین کم کار و بی توجه به میراث فرهنگی این شهر عزم جزم کرده بود، تخریب این خانه قدیمی‌در کنار بافت ثبت شده “بابک” و بهره برداری از نام دارالقران سبب شد تا این مسئول با ترفندخود موضوع را چنان نشان دهد و آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد و رسانه‌های بیگانه نیز بیشترین بهره برداری را از آن کنند و عملا هیچ یک از مسئولان میبد نیز برای دفاع از فلاح نتوانند کاری کنند!!!

مهم تر از همه قربانی این نیروی جوان و فعال با این سیاسی کاری یک پیام ، چند نتیجه ، یک کشف و یک سئوال بیشتر نداشت و آن اینکه به یک نفر در میبد پیامی‌ارسال شد که شاید در گذشته به تصمیمات مسئولان ارشد شهرستان توجه می‌شده ولی امروز اوضاع فرق کرده است.

اما از نتایج آنکه اولا ما میبدی‌ها نتوانسته ایم و نخواسته ایم از داشته‌هایمان دفاع کنیم و به سرمایه‌های انسانی و بومی‌خود بهاء دهیم دیروز حفیظی،کریم بیکی و اسعدی و امروز فلاح، فردا نوبت کیست؟؟

از سوی دیگرچالشی است که آقای حسین فلاح (فرماندار جدید میبد) در زمان بدست گرفتن کرسی این شهر ناسپاس با آن روبرو خواهد بود و شاید این زمینه ای باشدتا  از تصمیم سرنوشت ساز خود منصرف شود و میبد نیز از توانمندی این نیروی خلاق و مدیر بی بهره شود که  خواسته دشمنان پیشرفت میبد نیز همین است.

و از همه مهمتر پاسخ عینی به این سئوال شهروندان بود که “چرا نیروهای توانمند رغبتی به حضور در صحنه خدمت به شهر میبد را ندارند”

 اما کشف، کشف آنکه تا کنون سابقه نداشته شورای معاونین استاندار جلسه تشکیل دهند و تصمیم بر حذف معاون یک فرماندار بگیرند!!!

و اما سئوال اگر ما نماینده داشتیم این چنین می‌شد و آیا اگر این فعل در اردکان صورت می‌گرفت چنین تصمیمی‌گرفته می‌شد؟!

گفتی است مهندس فلاح از اساتید دانشگاه و از نیروهای جوان و پرتلاش و عمرانی شهرستان میبد است که نقش به سزایی در پیشبرد برنامه‌های عمرانی شهر از قبیل توسعه امامزاده میرشمس الحق(ع) و امامزاده خدیجه خاتون(س)، معابر و بناهای تاریخی داشته است و به گفته خودش پی گیری تأسیس و راه اندازی و مدیر گروهی در دانشکده معماری جهت توسعه پژوهش و تیم فنی معماری در میبد، تألیف و چاپ دو کتاب با محتوای تاریخی و شهرسازی میبد حاصل تحقیقات و کار میدانی و مستند سازی و آماده سازی کتاب سوم با همین محتوی، مستند سازی و تشکیل پرونده مقدماتی ثبت بیش از ۱۲۰ اثر تاریخی شهر، ۱۵ مقاله پژوهشی – علمی‌با رتبه برتر علمی‌با محتوی تاریخ و شهرسازی میبد را در کارنامه دارد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا