مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد آموزش را مهمترین اولویت در امر ازدواج جوانان دانست و گفت: در زمینه ازدواج جوانان هر قدر هم کار شود هنوز کم است و نیاز به فعالیت و برنامه ریزی بیشتری دارد.

عباس دهقان در مراسم انعقاد تفاهنامه همکاری بین دبیرخانه کانون های مساجد و اداره کل ورزش و جوانان استان، با اشاره به مشکلات پیش روی جوانان در امر ازدواج گفت: اکنون شاهد هستیم که جوانان ما از این امر الهی سر باز می زنند و این امر نشان دهنده لزوم کار در این زمینه است.

دهقان با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر شاهد انجام اقدامات خوبی در حوزه ازدواج جوانان هستیم افزود: متاسفانه گاهی موارد در این زمینه غفلت شده است که نتایج آن را می توان در مشکلات موجود بر سر راه ازدواج جوانان مشاهده كرد.

وی بر لزوم شکل گیری ارتباط صحیح، منطقی و عقلی بین دو زوج تاکید کرد و گفت: در سایه این نوع ارتباط می توان شاهد شکل گیری جامعه ای خوب، پویا و مطابق با ارزش های اسلامی بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به برگزاری دوره آموزش زوج های جوان در سطح کانون های مساجد گفت: امیدواریم با همکاری ائمه جماعات، هیات امنا و کانون های مساجد این دوره آموزشی به خوبی برگزار شود.

وی بر لزوم کیفیت اجرای این طرح در کانون ها تاکید کرد و افزود: باید با استفاده از تمام پتانسیل های موجود در مساجد کار به صورت کامل و تمام اجرا شود.

دهقان با تاکید بر ایجاد جذابیت در برگزاری چنین دوره هایی گفت: باید این دوره ها به صورتی برگزار شود که کمترین دلزدگی را برای زوج های جوان ایجاد كند تا باعث جذب جوانان به چنین دوره هایی شود.

وی افزود: براي انتخاب کانون های محل برگزاری اين دوره ها باید جمعیت، فرهنگ و مشکلات منطقه برگزاری مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ابراز امیدواری کرد: پس از برگزاری این دوره ها مساجد و کانون ها به طور خودجوش بحث ازدواج جوانان را دنبال كنند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا