موضع گیری های جناحی اقلیتی از نمایندگان و طولانی شدن سیر بررسی لایحه بودجه در مجلس ، استراتژی رییس جمهور سابق در ارائه دیر هنگام بودجه را تقویت خواهد کرد /  نقدهای منصفانه و پیشنهادات تخصصی نمایندگان موجب استحکام قانون بودجه خواهد شد  /  اقدام دولت در تقدیم به هنگام لایحه بودجه و همراه با ان گزارش اجرای قانون برنامه در سال 91 بسیار ارزنده بود  /  باید انسجام کلی بودجه از بین نرود و دولت در اداره کشور با چالش مواجه نشود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نقدهای منصفانه و پیشنهادات تخصصی نمایندگان موجب استحکام قانون بودجه خواهد شد.

ˈمحمدرضا تابش ˈ روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با تشکر از اقدام ارزنده رئیس جمهور در تقدیم به موقع لایحه بودجه و همراه با آن تسلیم گزارش یکساله اجرای قانون برنامه (در سال 91) که امری بی سابقه در سالهای اخیر بود، پاسخ مجلس به این اقدام قانون مدارانه را رسیدگی به لایحه بودجه ظرف کمترین زمان قانونی (1ماه) دانست.
وی اظهار امیدواری کرد تا با تصویب و ابلاغ قانون بودجه به دولت در اسرع وقت فرصت برای تصویب آئین نامه ها ی اجرایی در هیات دولت فراهم آید و از ابتدای سال آینده بودجه به طور کامل قابلیت اجرایی پیدا کند .
نماینده اردکان، مهلت رسیدگی به پیشنهادات نمایندگان و کمیسیون ها طبق آئین نامه داخلی را حداکثر 15 روز بعد از چاپ و انتشار لایحه بودجه ذکر کرد و یادآور شد: خوب بود مجلس حسن نیت خویش را به این اقدام ارزنده دولت در رسیدگی سریع به بودجه که با مباحث صحن علنی حداکثر 45 روزه می توانست عملی شود، نشان می داد تا در اوایل اسفند ماه قانون بودجه به دولت ابلاغ شود .
تابش ادامه داد: اما تصمیم گیری هیات رئیسه در خصوص ارائه زمان پیشنهادات تقدیمی توسط نمایندگان پس از تعطیلات مجلس به جای گرفتن پیشنهادات پس از چاپ لایحه تاکنون تاخیری 10 روزه را ایجاد کرده است که اگر مهلت رسیدگی به لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق نیز افزایش یابد ، کار رسیدگی به بودجه در مجلس تا نیمه دوم اسفند به درازا خواهد کشید و آنگاه استراتژی رئیس دولت سابق در ارائه دیر هنگام لایحه بودجه به مجلس که فرصت کمتری به نمایندگان برای بررسی می داد را تقویت خواهد کرد .
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ،نمایندگان را با توجه به توقعات و انتظارات مردم و جایگاه قانونی شان برای ارائه پیشنهادات اصلاحی در بودجه محق دانست اما اظهار امیدواری کرد تا نگاهها به بودجه همانند اقلیتی در مجلس جناحی و از سر تسویه حساب با دولت نباشد .
وی با بیان اینکه شرایط کشور حساس و منابع قابل پیش بینی در بودجه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و دولت نیز باید برنامه ها و وعده هایی را که به مردم داده اجرا کند و کشور را بنا به وظایف قانونی خویش اداره نماید، اظهار امیدواری کرد تا بررسی های مجلس موجب نشده و انسجام کلی بودجه از بین برود تا دولت در اداره کشور با چالش مواجه نشود .
نماینده اردکان در عین حال نقدهای منصفانه و پیشنهادات تخصصی نمایندگان در اصلاح لایحه بودجه را موجب پربار شدن و استحکام قانون بودجه دانست و نگاه ملی به این مقوله را در شرایط حساس کشور خواستار شد

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا