استاندار یزد در مراسم معارفه مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری یزد که بدون دعوت از رسانه ها و همچنین حضور مدیرکل قبلی برگزارشد :روابط عمومی ها؛ ملات خشت های جامعه هستند

استاندار یزد گفت: روابط عمومی ها، ملات خشت های جامعه هستند كه باید افراد جامعه را به هم بچسبانند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی " روز پنج شنبه در مراسم معارفه مدیر كل روابط عمومی استانداری یزد، اظهار داشت: در مدت اخیر نیروهای خوبی به بنده معرفی شد كه نشان دهنده غنای استان از نظر نیروی انسانی كارآمد است.

وی گفت: در میان چند نفری كه دوستان معرفی كردند و صبحت صورت گرفت، در مجموع برداشت بنده این بود كه " پاك طینت " با توجه به رشته تحصیلی، تجربه، برنامه ها و منش و اینكه به تدریس در این زمینه هم مشغولیت دارد، اشرافیت لازم در خصوص وظایف روابط عمومی را داشته باشد.

برقراری ارتباطات باید توازن را بدنبال داشته باشد

استاندار یزد روابط عمومی را واحدی دارای حساسیت بالا و منش موثر دانست و افزود: روابط عمومی باید بتواند ارتباطات را به نحوی تنظیم كند كه در همه زمینه ها توازن برقرار شود.

میرمحمدی ادامه داد: وقتی نظری مطرح می شود، چند برداشت از آن می توانیم داشته باشیم كه هنر روابط عمومی به این است كه ما مسائل مطرح شده را طوری در نظر بگیریم كه به نظر اصلی نزدیك تر باشد.

 روابط عمومی؛ تعدیل كننده فضای اجتماعی است

این مقام مسئول روابط عمومی را تعدیل كننده فضای اجتماعی دانست و گفت: اگر در موردی سخن تندی نیز صورت گرفت روابط عمومی باید آن را متعادل كند.

وی افزود: روابط عمومی باید زمینه زیبا و احترام آمیز معانی را دنبال كند و از كلماتی كه احترام، ادب، فرهنگ و بزرگی در آن بارز باشد استفاده نماید.

مطرح كردن مطالبات مراجعین به صورت زیبا از دیگر نكته نظرات عالی ترین مقام اجرایی استان بود كه در این خصوص اظهار داشت: هر چه ما بهتر بتوانیم رابطه برقرار كنیم و سبب تبادل فكر شود، بهتر است كه در غیر این صورت احساس فاصله می شود.

وی با تاكید بر عملكرد سیستمی روابط عمومی، گفت: روابط عمومی استانداری باید با عملكرد پسندیده خود به سایر روابط عمومی ها خط و جهت بدهد.

صبر؛ ضرورت عملكرد روابط عمومی است

میرمحمدی صبر و تحمل را از ضروریات  عملكرد روابط عمومی دانست.

عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: تقوای الهی ایجاب می كند كه هر فرد با ذهن سالم و عشق و علاقه به هم نوع خود تلاش كند، از موضع قدرت برخورد نكند و نگاه او از روی محبت باشد.

وی ادامه داد: اگر محتوا قابل پذیرش باشد علاقه مندی به مطالب گفته شده بوجود می آید ولی در غیر اینصورت اعتماد از دست می رود.

مردم باید به مطالب منتشر شده عطش داشته باشند

میرمحمدی تشنه كردن مردم به مطالب منتشر شده را از هنر های دیگر روابط عمومی دانست و گفت: مطالب باید در فرد خواننده كشش ایجاد كند.

روابط با رسانه ها باید صمیمی و فرا جناحی باشد

استاندار در بخش دوم سخنان خود با اشاره به اینكه باید با اهل نظر و قلم رابطه قوی ایجاد شود، اظهار داشت: رابطه با رسانه ها كه اهل قلم و نظر هستند، باید صمیمی و با دید فرا جناحی باشد.

وی افزود: رسانه ها ممكن است مواضع متعددی داشته باشند لذا باید به گونه ای برخورد شود كه به همگان احترام گذاشته شود، حتی اگر انتقاد مطرح شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر انتقاد درست بود باید در جهت رفع آن كوشید و اگر صحیح نبود با پاسخ به جا و منطقی مشكل حل می شود.

دلجویی از رنج مردم باید در اولویت كاری روابط عمومی قرار گیرد

استاندار یزد تاكید كرد: دلجویی از رنج و ایجاد زمینه آرامش  برای مردم باید در اولویت كاری روابط عمومی قرار گیرد كه به افزایش نشاط و شادابی منجر خواهد شد.

وی اظهار امیدواری كرد: با یاری و مدد اهالی رسانه در استان، فضایی شاداب و پر نشاط ایجاد شود كه روابط عمومی نقش بسزایی در ایجاد این شادابی دارد.وی برای داود پاك طینت در مسئولیت جدید خود آرزوی توفیق كرد.

مدیر كل جدید روابط عمومی استانداری :شكاف آگاهی در بین روابط عمومی های استان وجود دارد

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " داود پاك طینت " روز پنج شنبه در مراسم معارفه مدیر كل روابط عمومی استانداری یزد با اشاره به اینكه انشاا... بتوانم جوابگوی اعتماد مدیریت ارشد استان باشم، اظهار داشت: عضویت در شورای مركزی هماهنگی روابط عمومی های استان و تدریس در ادارات و دانشگاه ها به شناخت من از روابط عمومی های استان منجر شده است.

وی روابط عمومی را شامل سه مرحله ی خدمات، دانش و علم دانست و افزود: برخی از روابط عمومی ها  مرز دانش و علم را می گذرانند و برخی در سطح خدمات باقی مانده اند.

پاك طینت با اشاره به اینكه باید مشكل نگاه سنتی به روابط عمومی حل شود، گفت: سند راهبردی تدوین شده روابط عمومی های استان دستور ویژه مدیریت ارشد استان برای اجرایی شدن را می خواهد.

وی سند راهبردی روابط عمومی های استان را نقطه شروع خوبی برای رفع نقاط ضعف موجود در روابط عمومی ها دانست و افزود: طی هفته آینده روال كار پس از تایید عالی ترین مقام اجرایی استان به ادارات ابلاغ و در مقاطع3 ماهه و 6 ماهه این سند به اجرا درخواهد آمد.

مدیر كل روابط عمومی استانداری در بخش دوم سخنان خود، مسائل درون سازمانی را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: روابط عمومی استانداری محل امن شنیدن همه صحبت ها و انتقال آن با حفظ امانت به شخص استاندار است.

پاك طینت تاكید كرد: آنچه كه شنیده می شود باید منتقل شود نه آنچه كه خواستیم  بشنویم.

وی ادامه داد: استاندار یزد در اولین مراسم رسمی، مطلع نگاه خود را با موضوع رسانه ها آغاز كردند كه این یك فرصت برای این قشر تاثیر گذار است.

این مقام مسئول افزود: رسانه ها باید فرصت ایجاد شده را قدر دانسته و بدانند كه دیده، شنیده و خوانده  می شوند.

وی با اشاره به اینكه نقد مقدس و محترم است، اظهار امیدواری كرد: تمام تلاش خود را در راستای ایجاد فضایی با نشاط برای نقد در استان به كار خواهم بست، نقدی كه در چهارچوب قانون باشد و تفكر را زنده كند.

وی تفكر بدون نقد را دچار روزمرگی دانست و اظهار داشت: نقد با تخریب متفاوت است، نقد خوبی ها و بدی ها را می گوید و در كنار آن حتما راهكار می دهد كه اگر قابل اجرا هم نباشد محترم است.

پاك طینت ادامه داد: در مقابل نقد تخریب است كه به معنای این است كه دیواری را خراب كنیم بدون اینكه جایگزینی برای آن داشته باشیم.

وی در پایان از تلاش های " سید عبدالمجید قائم محمدی " مدیر كل پیشین و " محمد علی ملك زاده " سرپرست روابط عمومی استانداری قدر دانی كرد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا