مسئولان پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان، آموزشكده های فنی و حرفه ای استان و آموزشكده شهید صدوقی (ره) روز سه شنبه با استاندار یزد دیدار كردند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی " در این دیدار ضمن تبریك ولادت حضرت امام موسی كاظم (ع)، اظهار داشت: معلم به معنای هدایتگری است كه می خواهد كمبودها را برای دانش پژوهان خود رفع كند .

وی گفت: دانشگاه ها باید افرادی خلاق، متشخص، با شخصیت و با معرفت تربیت كنند.

استاندار یزد با اشاره به اینكه منزلت اجتماعی باید ملاك قرار گیرد نه مدرك گرایی، افزود: علمای دین بدون مدرك توانستند قلوب را فتح كنند و در تاریخ ستارگان علم و تقوا باشند.

وی ادامه داد: مدرك یك وسیله است و منزلت در علم، تقوا، عزت و سربلندی است، لذا رسالت معلمان رسالت بزرگی است.

میرمحمدی كاركنان دانشگاه فرهنگیان را تربیت كننده زیر ساخت جامعه، نسل آینده، معماران اداره كشور و ... دانست و گفت: دستگاه ارشد مدیریتی استان در زمینه كمك به بهره وری دانشگاه فرهنگیان كوتاهی نخواهد كرد.

عالی ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: زمین جدید دانشگاه فرهنگیان باید در كارگروه مربوطه مطرح و پیگیری لازم صورت گیرد و فضای خوابگاه ها هم باید زمین مورد نظر مشخص و با دستگاه ذیربط وارد عمل شد.

استاندار یزد خواستار رفع تنگناها و مشكلات موجود در توسعه آتی دانشگاه فرهنگیان شد و گفت: شاید بتوان اجازه نماینده ولی فقیه در استان را در راستای استفاده آموزش و پرورش  از محل وقفی این دانشگاه گرفت كه ثوابی نیز برای واقف نیز به دنبال داشته دارد.

وی افزود: در خصوص مقوله خیری و علاقه مندان به كارهای آموزشی كه به نظر من هر هزینه ای در راستای آموزش صورت گیرد ثواب بیشتری دارد، باید فرهنگ سازی شود و رغبت ایجاد كرد.

میرمحمدی با اشاره به تاكید در آیات و روایات  مبنی بر كسب علم و دانش، خاطر نشان كرد: بازتاب دستاوردهای دانشگاه فرهنگیان باید در جامعه ملموس و مشهود باشد.

مسائلی همچون كمبود تجهیزات و امكانات، كمبود خوابگاه خواهران و ... در این جلسه توسط مسئولان مطرح شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا