یزدفردا "اعضاء کمیسیون عمرانی شهرداری یزد از چند پروژه عمرانی در سطح شهر یزد بازدید کردند .

به گزارش خبرنگاریزدفردا "اعضاء کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد به اتفاق شهردار یزد از پروژه عمرانی انبوه سازی بخش خصوصی در بافت تاریخی یزد شهر یزد بازدید و با مشکلات اجرای پروژه های ساخت و ساز در بافت تاریخی از نزدیک آشنا شدند .

در این بازدید  خجسته مجری پروژه انبوه سازی لاله که در قالب مسکن مهر خود مالکی اجرا شده  در تشریح فعالیت انجام شده اظهار داشت " پروژه خاتم 7 در زمینی به مساحت 3200 متربا 3400متر مربع زیر بنا  و 31 واحد مسکونی در سه طبقه طراحی شده است و امکاناتی نظیر سرایداری سالن اجتماعات و حفظ بنای تارخی موجود نیز در مجموعه دیده شده است .

خجسته با گلایه از کارشکنی دستگاه های متولی بافت تاریخی گفت :متاسفانه با برخورد های غیر منطقی باعث  تعطیلی کار به مدت 18 ماه شدند که با حمایت شهرداری از طرح و پیگیری های صورت گرفته مشکلات مرتفع و کار ادامه پیدا کرده است .

وی در ادامه با اشاره به عدم همراهی آموزش و پرورش در تغییر کاربری محل که در طرح آموزشی قرار دارد گفت:متاسفانه آموزش پرورش مدرسه قدیمی شرف که در مجاورت زمین مورد نظر قرار دارد را بیش از 15 سال است که رها کرده و در حال تخریب است و با تغییر کاربری زمین افتاده کنار این فضا که مالک آن هستیم موافقت نمی کند .

وی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر درخواست کرد با توجه به غیر قابل سکونت بودن بخش اعظم بافت تاریخی یزد به فکر ایجاد راهکارهایی باشند تا سرمایه گذاران بخش خصوصی بتوانند با رعایت ضوابط قانونی بافت نسبت به احیاء بافت تاریخی اقدام نمایند .

در ادامه این بازدید عظیمی زاده  شهردار یزد با بیان مشکلات قانونی موجود در احیاء بافت تاریخی اظهار داشت :شهرداری آمادگی کامل خود برای کمک به سرمایه گذارانی که در محدوده بافت تاریخی حاضر به سرمایه گذاری باشند اعلام می کند و امید واریم تمام دستگاه های متولی نیز با نگاهی سازنده شهرداری را همراهی کنند .

شهردار یزد در ادامه افزود:ساکنین بخش وسیعی از مرکز شهر یزد به دلیل واقع شدن در بافت تاریخی  و مشکلات موجود مهاجرت کرده و در حال حاضر بخش اعظم ساکنین بافت تارخی را غیر بومی ها و اتباء خارجی تشکیل می دهند که با توجه ویژه به بافت تاریخی می توان شرایطی را ایجاد کرد که ساکنین بومی در این مناطق ساکن شوند

اعضاء شورای اسلامی شهر یزد نیز با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در بافت تاریخی آمادگی کمیسیون عمران و شورای اسلامی شهر یزد برای رفع موانع موجود را اعلام داشته و مقرر گردید شهرداری یزد راهکارهای اجرایی در جهت حمایت از احیاء بافت تاریخی را به شورا اعلام و شورای اسلامی شهر یزد نیز با تصویب قوانینی که منجر به احیاء بافت تاریخی شود  و زمینه حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاران دربافت تاریخی فراهم شود . 

در این بازدید آقایان حجت الاسلام زارع ،مدرسی،نیکنام ،پاک نژاد از اعضای  کمیسیون عمران شورای شهر و عظیمی زاده شهردار و طهماسبی معاون امور عمرانی ،حاجی محمد رضایی رییس سازمان عمران وقانع مسول املاک شهرداری یزد حضور داشتند .

 

سرويس عکس يزدفردا

مجید دهقانی زاده

عکاس : مجید دهقانی زاده




سایت خبر

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا