محمد حسین زارع بیدکی *

ورزش به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذارمی‌تواند به بهترین شکل اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را پر نماید و عاملی برای ایجاد رقابت‌های سالم اجتماعی می باشد؛ در ورزش با اهتزاز پرچم کشورمان در رقابت های بین المللی و جهانی می‌توان غرور ملی آفرید و بخشی از تعامل سازنده با جهان را سازمان بخشید، همچنان که دیپلماسی ورزشی در مقاطع مختلف کارآمد و موثر بوده است.

ورزش همگانی ، قهرمانی و حرفه‌ای باید توسط فردی اداره شود که با نظر علمی به این مسأله نگاه کند و فردی علمی و علم گرا باشد. البته نباید از این موضوع غافل شد که در کنار ورزش، موضوع جوانان هم مطرح است و گزینه وزارت ورزش باید آگاه به مسایل و مشکلات این قشر فعال و پویا جامعه که بخش عظیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، باشد و برای رفع این مشکلات برنامه داشته باشد؛ با توجه به تفاسیر فوق آخرین گزینه پیشنهادی رییس جمهور به مجلس یعنی آقای دکتر محمود گودرزی از تمامی جهات جامع الشرایط بوده که فردی علمی و علم محور، با تحصیلات آکادمیک، مدیری توانمند و تلاشگر  و با برنامه می باشد.

دکتر محمود گودرزی دارای سابقه مدیریتی و پژوهشی بسیار خوبی می باشد و قطعا حمایت همه جانبه خوبی هم از ایشان صورت می گیرد. قطعا با اجرای برنامه های دقیق و جامع ایشان، ورزش ایران گام بلندی به سمت و سوی موفقیت بر می دارد و با اجرایی شدن این برنامه ها بسیاری از مشکلات ورزشکاران برطرف خواهد شد. ایشان مدیری برنامه محور بوده و برای هم ورزش و هم جوانان برنامه دارد و هیچ کدام از این دو گروه را فدای دیگری نخواهد  کرد.

گودرزی به عنوان یک مدیر پخته و توانمند می تواند وزیر خوبی برای وزارت ورزش و جوانان باشد. وی عملکرد بسیار مطلوبی در دو دوره مدیریت دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین مرکز ورزش دانشگاهی خاورمیانه داشته است که تحولات عظیم رخ داده در هر دوبخش نرم افزاری و سخت افزاری در این دانشکده گواه توانایی عظیم ایشان می باشد؛ ضمن اینکه ایشان دارای نقاط قوت زیادی است.

دکتر گودرزی فردی مجرب، مدیر و با اطلاعات است. سوابق ارزنده وی در حوزه ورزش و جوانان مشهود است؛ استاد تمام مدیریت ورزشی دانشگاه تهران همراه با تالیف ده ها کتاب و چاپ و ارایه صدها مقاله پژوهشی در داخل و خارج از کشور نشان توان علمی و مدیریتی فوق العاده ایشان می باشد. وی خود ورزشکار بوده و خاک ورزش را خورده است و درد ورزشکاران را لمس می کند.

ایشان علاوه بر آنکه فردی کارآمد، متعهد و انقلابی است، دارای تجربیات فراوانی می باشد که می تواند منشاء تحولات فراوان و عظیمی در این وزارتخانه مهم شود.

 

*کارشناس ارشد تربیت بدنی و مدیریت ورزشی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا