سید حسین پایدار اردکانی

: خوشحالیم که به هر حال، پس از تاخیر فراوان و اما و اگرهای بسیار، گره انتصاب استاندار جدید یزد، باز شد و فردی با مشی اعتدال و گفتمان اصلاح طلبی، بر مسند استانداری یزد تکیه یزد. خواست مردم استان یزد، در طول چندین سال گذشته، حرکت بر مدار گفتمان اصلاح طلبی بوده است. این مهم را می‌توان در نتیجه انتخاباتهای متعدد این سالها جستجو کرد. هرگز در طول این سالها، اکثریت مردم استان یزد، به گفتمانی جز گفتمان اصلاح طلبی رای نداده اند و اکنون نیز توقعی به جا داشتند اگر میخواستند که استانداری بر مسند استانداری این استان تکیه بزند، که پیرو این گفتمان باشد. گرچه در مرحله عمل و انجام کار، ایشان استاندار همه مردم استان است، با هر طرز تفکر و هر گرایش سیاسی و اجتماعی.

اکنون در کشاکش طرح نامها و اسامی گوناگون و رایزنیها و گفتگوهای فراوان، دولت تدبیر و امید تصمیم گرفته تا آقای مهندس سید محمد میرمحمدی، سکان دار اداره استان دارالعباده یزد باشد. فردیکه از سوابق خوب اجرایی و مدیریتی برخوردار است و مدیریت استراتژیک را میداند و در سالهای طولانی حضور در مجلس شورای اسلامی به عنوان معاونت پارلمانی دو وزراتخانه نفت و جهاد کشاورزی، رایزنی و گفتگو با همه صاحبان اندیشه و دیدگاه ‌های مختلف را فراگرفته است.

ضمن تبریک این انتصاب به حضور ایشان، ذکر چند نکته را پیرامون این مهم و بحثهایی که این روزها در فضای رسانه ای استان در این خصوص درگرفته، لازم می‌دانم:

الف: به هر حال، هر عزل و نصبی، به صورت نسبی، مورد پسند برخی است و ناخوشایند عده ای دیگر. اما آنچه مهم است این است که باید در مسیر تحقق یک تحول اجتماعی و یک فرایند سیاسی و در پس اعلام رای مردم و خواست ایشان برای تغییر، تحول در فضای سیاسی و اجتماعی استان، احساس شود و مردم استان یزد باور داشته باشند که دولت تدبیر و امید، به رای و نظر ایشان برای تغییر رویه ۸ سال گذشته احترام گذارده و فردی را که به خواست و گفتمان غالب مردم استان یزد نزدیک است، در مسند عالی ترین مقام اجرایی استان و به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید در این استان منصوب کرده است.

ب: احساس می‌شود که برخی بحثهای صورت گرفته در فضای رسانه ای استان در طول این روزها، بیش از آنکه از سر دلسوزی برای مردم استان یزد باشد، در راستای تسویه حسابهای شخصی و گروهی و عقده گشاییهای سیاسی و جیغهای بنفشی است که از مسیر از دست دادن منافع از گلوی برخی افراد به هوا بلند می‌شود. اینکه برخی میکوشند تا انتصاب استاندار یزد را، از یک فرایند سیاسی اجتماعی کلی برآمده از رای مردم ایران و همسو با خواست اکثریت مردم استان یزد، به یک امر ناسیونالیستی صرف تقلیل دهند، نشان از شیطنتهای خاصی دارد که برخی افراد، در مسیر آن گام بر می‌دارند. کسانیکه اتحاد و یکدلی نیروهای فعال و هوشیار سیاسی و اجتماعی اعتدالی و اصلاح طلب استان را بر نمی‌تابند و به گمان خام خود، قصد آن دارند تا با طرح برخی مباحث انحرافی و حاشیه سازیهای رسانه ای، در صفوف این نیروها اختلاف افکنده و باز از آب گل آلود ماهی بگیرند. غافل از آنکه اصلاح طلبان استان یزد و قاطبه مردم شریف این ستان، نیک میدانند که در سایه یکدلی و همراهی و اتحاد است که میتوان کارها را به پیش برد و گره از مشکل فروبسته مردم باز کرد و استان یزد را در مسیر سربلندی و سرافرازی قرار داد

ج: از فردای شروع به کار دولت تدبیر و امید، اسامی گوناگونی از سوی فعالین سیاسی و اجتماعی استان و رسانه‌ها‌و نخبگان این دیار، برای تصدی امر استانداری یزد مطرح شد.  البته برخی نیز کوشیدند تا بدون توجه به خواست مردم استان یزد و تحولات رخ داده سیاسی و اجتماعی اخیر، افرادی را که هیچ سنخیتی با این گفتمان مورد پسند مردم استان نداشتند، مطرح نموده و تلاش کنند تا استان را همچنان در مسیر سیاستهای ۸ سال گذشته قرار داده و از تغییرات در راستای خواست مردم، جلوگیری نمایند. اما طبیعی بود که چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اکنون نیز، آنچه برای ما مهم و دارای اهمیت است، عملکرد، دیدگاه و گفتمان افراد است. آقایان کلانتری، سفید، اولیاء و یا هر کس دیگری که در چارچوب گفتمان اصلاح طلبی قرار میگیرد، برای ما مورد احترام و ارزشمند است و اگر این عزیزان نیز به سمت استانداری یزد منصوب می‌شدند، وظیفه همه ما بود که به مانند امروز، با همه توان از ایشان حمایت کنیم و این عزیزان نیز به مانند استاندار محترم فعلی یزد، وظیفه داشتند تا تمام هم و غم خود را برای رفع مشکلات استان و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و برنامه ‌های دولت تدبیر و امید و حرکت بر مدار خواست اکثریت مردم استان یزد به کار گیرند.

د: تغییر در پست استانداری یزد و سکانداری استانداری جدید، نباید بهانه ای باشد برای برخی بداخلاقیها و بی حرمتیها در حق دیگر افرادی که شاید با دیگاه ‌های سیاسی و اجتماعی ما مخالفت دارند. حرمت همه افراد باید حفظ شود و از توان و تجربه و تخصص همگان با هر دیدگاه و سلیقه ای، در جای مناسب بهره برداری شود. اما طبیعی است که تغییر و تحولات در سطح استان و شهرستانها، ضروری و ناگزیر است و این مهم با توجه به تاخیر ایجاد شده، باید هر چه سریعتر در دستور کار استاندار محترم جدید یزد قرار گیرد.

دوستان عزیز! به هر روی فصل جدیدی در استان دارالعباده یزد، آغاز شده است. اگر مدعی هستیم که گفتمان اصلاح طلبی بر پایه مشی اعتدال، توان حل مشکلات مردم و رفع گرفتاریها و پیشبرد استان یزد به سمت قله ‌های ترقی و تعالی را دارد، باید پای در رکاب کرد و با همدلی و اتحاد و برادری، همه توان خود را در این مسیر به کار گرفت و از هر امری که به حاشیه‌ها‌دامن بزند پرهیز کرد.

انتظار از استاندار جدید استان یزد نیز این است که با شناخت از همه نیروهای فعال سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و صنعتی استان که دغدغه سربلندی این دیار را دارند و خالصانه و بدون چشمداشت و بر پایه اخلاق در این مسیر گام نهاده اند، از توان و ظرفیت این عزیزان در عرصه ‌های مدیریتی بهره برده و با استفاده از تیم مشاورین مجرب و کارآزموده، اهداف عالیه نظام در استان را به پیش ببرد انشاالله.


خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا