یزدفردا" دبیر نهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران گفت: نهمین همایش ملی علوم  و مهندسی آبخیزداری ایران با حضور، استادان، محققان، کارشناسان و دانشجویان علوم و مهندسی آبخیزداری با محوریت آبخیزداری در مناطق خشک (سیل و خشکسالی) در تاریخ های 8 و 9 آبان ماه 1392 در دانشگاه یزد برگزار می شود.

آقای دکتر علی طالبی دبیر نهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران بیان کرد با توجه به  وقوع خشكسالي ‌هاي اخير و به‌ همراه آن سيلاب ‌هاي مخرب در  ايران  ضروري است تا متخصصين علوم آب و خاك و آبخيزداري با برگزاري چنين همايش‌ هايي بتوانند مسائل و مشكلات مربوط در اين زمينه را رصد نموده و در راستاي اصلاح آن راه حل ارائه نمايند. در راستای این هدف نهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران به همت دانشگاه یزد و انجمن آبخیزداری ایران با شرکت بیش از 500 نفر از محققان و علاقه‌مندان علوم و مهندسی آبخیزداری در محل دانشکده منابع طبیعی دانشگاه یزد برگزار می گردد.

دبیر نهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری ایران اظهار داشت: دریافت مقالات همایش به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه گردهمایی ها و همایش های ایران انجام شد و  به دلیل استقبال گسترده و چشمگیر شرکت کنندگان،  فرایند دریافت مقالات از 15 اردیبهشت ماه آغاز و تا 15 تیرماه ماه ادامه یافت و در مجموع بیش از 530 مقاله در 8 محور با موضوع سیل و خشکسالی (آبخیزداری در مناطق خشک و نیمه‌خشک) دریافت شد که کمیته‌های علمی و داوران از مجموع مقالات دریافت شده 48 مقاله برای ارائه شفاهی و 153 مقاله به‌صورت پوستر انتخاب کرده اند. این مقالات طی زمان برگزاری همایش در آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه ارائه خواهدشد. دورنمای آبخیزهای کشور در طرح کلان آبخیزداری، اخلاق کاربردی زمینه ساز مدیریت جامع و تحقق پایداری و پروژه بین المللی منارید عنوان سخنرانی های کلیدی است که در این همایش ارایه خواهدشد.

آقای دکتر علی طالبی افزود: برگزاری کارگاه خشکسالی و تغییر اقلیم، نمایشگاه کتاب های تخصصی در حوزه علوم و مهندسی آبخیزداری و تور یزدگردی به ویژه بازدید از موزه آب از بخش های جانبی در نظر گرفته در این همایش است

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا