یکی از اجساد جابجا شده مربوط به یکی از سرنشینان اتوبوس عازم یزد بوده که این فرد اصالتا اردکانی است
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به طرح سوال نماینده اردکان از وزیر دادگستری در مورد جابجایی اجساد دو نفر از کشته شدگان حادثه رانندگی اتوبان تهران قم در جلسات گذشته این کمیسیون گفت که اگر قلمروی این سوال ملی تشخیص داده شود، سوال درصحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری خانه ملت؛ محمدعلی اسفنانی اظهار کرد: آقای تابش نماینده اردکان در سوالی از وزیر دادگستری درباره تحویل اشتباه جسد دو تن از کشته شدگان حادثه تصادف اتوبان تهران ‌- قم پرسید که این موضوع از سوی مسوولین پزشکی قانونی مورد تایید قرار گرفت و ظاهرا براثر بی‌توجهی مسوولین مربوطه و اصرار خانواده متوفی مبنی بر تشخیص ظاهری جسد، این اشتباه رخ داده است.
وی با اشاره به حضور وزیر دادگستری در جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی و پاسخ وی به سوال مطرح شده ازسوی نماینده اردکان افزود: در حوادثی که حجم تلفات بالاست و نوع حادثه به گونه‌ای است که تشخیص اجساد با دشواری روبرو است، اجساد از طریق دی‌.ان‌.ای شناسایی می‌شوند اما گاهی اولیای دم اصرار می‌کنند که برای فاصله گرفتن از این اتفاق ناگوار جسد هرچه سریعتر تحویل شود تا از تالمات آنها کاسته شود که ظاهرا در این مورد این موضوع موجب بروز اشتباه شده است.
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: البته پزشکی قانونی می‌گفت که تحویل جسد از سوی بازپرس مربوطه صورت گرفته و آنها در تحویل نقشی نداشته‌اند، چرا که تحویل جسد الزاما دستور قضایی می‌خواهد و حتی اگر پزشکی قانونی به یقین برسد که جسد متعلق به فلان فرد است اجازه تحویل ندارد بلکه تنها می‌تواند جواز دفن صادر کند.
اسفنانی در پایان گفت که با توجه به قانع نشدن نماینده اردکان از پاسخ‌های وزیر دادگستری، کمیسیون حقوقی و قضایی باید بررسی کند که این سوال ملی و یا منطقه‌ای است و اگر سوال ملی تشخیص داده شد احتمالا در صحن علنی مطرح می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، به گفته نماینده مردم فریدن یکی از اجساد جابجا شده مربوط به یکی از سرنشینان اتوبوس عازم یزد بوده که این فرد اصالتا اردکانی است./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا