نماینده مردم اردکان در بازدید از کارخانه کاشی ارم اردکان که در مرحله پیش تولید قرار دارد با بیان اینکه در استان یزد و شهرستان اردکان زیرساخت های خوبی برای بهره برداری صنایع مهیا گردیده است تصریح کرد: تامین آب و حفظ محیط زیست دو مقوله ای است که باید بطور جد مورد توجه دولتمردان و سرمایه گذاران قرار گیرد.

"محمدرضا تابش" با توجه به کمبود و محدودیت منابع آب در استان یزد، انجام مطالعات لازم برای کاهش مصرف آب در صنایع و بهینه سازی مصرف در این بخش را ضروری ذکر کرد و خواستار توسعه فضای سبز جوار کارخانه ها به منظور جبران بخشی از تبعات زیست محیطی صنایع شد.

وی برنامه ریزی جهت ایجاد واحدهای تولیدی به منظور جلوگیری از خام فروشی در بخش صنعت و معدن را یادآور شد و با اشاره به وضعیت اقتصاد و تولید در کشور عنوان نمود: در شرایط سخت فعلی،استراتژی دولت جدید باید حفظ و صیانت از تولیدات صنعتی بدین مفهوم که واحدهای تولیدی براساس ظرفیت واقعی خود و حداقل معادل متوسط تولید در سالهای گذشته به فعالیت بپردازند.

نماینده اردکان تصریح کرد: در استان یزد نیز باید برای تحقق این راهبرد که حداقل به حفظ اشتغال موجود و ایجاد ارزش افزوده بخش صنعت و حرکت زنجیره های تولید می انجامد برنامه ریزی شود.

"محمدرضا تابش"  با تاکید بر مطالعه طرحهای صنعتی در حال اجرا و تکمیل با اولویت پیشرفت فیزیکی مناسب جهت افزایش اشتغال و تولید گفت: وزارت صنعت،معدن و تجارت و ادارات کل استان باید به فوریت مشکلات واحدهای صنعتی را ارزیابی نموده و نسبت به مرتفع نمودن این موانع از جمله بخشودگی کارمزد و تقسیط بدهی آنها به بانکها،دارائی ، تامین اجتماعی و گمرک راهکارهایی ارائه و در صورت لزوم نیز لایحه ای برای تصویب به مجلس بفرستند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس، تامین منابع مالی پروژه ها خصوصا با اولویت طرح های نیمه تمام توسط بانکها از محل اعتبارات پیش بینی شده در بودجه و صندوق توسعه ملی و منابع داخلی و تامین نقدینگی واحدهای در حال فعالیت برای استفاده از ظرفیت های خالی را  از اقدامات خوبی دانست که دولت باید به آن اهتمام کند.

منتخب مردم اردکان در خانه ملت، اصلاح قوانین بازدارنده و تصویب قوانین تشویق کنند به امر تولید و حامی تولیدگران را در شرایط حال حاضر اقتصاد ایران  بسیارمهم برشمرد.

در این بازدید که مدیرکل صنعت،معدت و تجارت استان،فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان نیز حضور داشتند،نماینده مردم اردکان از بخش های مختلف کارخانه کاشی ارم از جمله انبار مواد خام،خط تولید،آزمایشگاه و غیره بازدید و ضمن گفت و گو با کارگران این واحد صنعتی، از نزدیک در جریان روند تولید کارخانه و برخی مشکلات آن قرار گرفت.

مدیرعامل کارخانه کاشی ارم اردکان نیز در این بازدید با تشکر از پیگیریهای نماینده مردم اردکان از بدو شروع احداث این واحد صنعتی به ارائه گزارشی از مرحل ساخت تا تولید محصول در کارخانه پرداخت.

"جواد برخورداری" گفت: این کارخانه ظرف مدت سه سال و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اخذ تسهیلات ارزی به مبلغ 5/5 میلیون یورو و ریالی به مبلغ 35 میلیارد ریال به مرحله پیش تولید رسیده است و با بکارگیری 163 نفر نیرو ،روزانه 10 هزار متر مربع کاشی تولید می کند و تا دو ماه آینده تولید نهایی آغاز و رسما به بهره برداری خواهد رسید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا