طرح احیای فضای سبز ضلع شرقی محور میبد – یزد پس از ۶ سال آغاز شد.

این طرح حد فاصل جاده مزرعه کلانتر و میدان آیت‌الله خامنه‌ای بدرآباد به طول بیش از ۶ کیلومتر را پوشش می‌دهد و عملیات اجرایی آن شامل اصلاح و تکمیل شبکه آبرسانی، ترمیم کانال‌های معیوب و همچنین تأمین منابع آب مورد نیاز می‌باشد.

مهندس منتظری سرپرست شهرداری میبد هدف از اجرای این طرح را زیباسازی ورودی میبد از سمت یزد و افزایش فضای سبز آن بیان کرد و اضافه نمود هرس درختان نیمه‌خشک و قطع درختان خشک شده در طول مسیر، جمع‌آوری علف‌های هرز جهت تسهیل در آبرسانی و آماده‌سازی طرح کاشت نهال در منطقه‌ای به وسعتی بیش از ۷۶ هکتار از جمله برنامه‌های در حال پیگیری این شهرداری است.

 وی عنوان داشت تاکنون ۴۰۰ اصله درخت خشک شده قطع و جمع‌آوری شده است و انتظار می‌رود تا نیمه دوم آبان‌ماه عملیات اجرایی در این محدوده به پایان برسد. ضمن اینکه در نظر است ترمیم کامل شبکه انتقال و آبرسانی از چاه اختصاصی شهرداری در مجاورت کارخانه کاشی نازسرام به طول ۴ کیلومتر با استفاده از لوله‌های پلی‌اتیلن به قطر ۱۶۰ میلی‌متر صورت بگیرد. این امر باعث تسهیل در انتقال آب و افزایش در آبدهی خواهد شد که هزینه آن بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا