نکاتیکه مدیروبسایت برای موفقیت در جذب موتور جستجو گوگل باید زیر نظر داشته باشد
رتبه جستجوی بالاتر از آرزوهای هر مدیر سایتی است. چیزی که اکثر آنها نمی دانند این است که اگر بدرستی سایت را برای موتورهای جستجو، بهینه سازی کنند، کارآیی آن نیز برای کاربران افزایش خواهد یافت و این باعث می شود افراد بیشتری به وب سایت آنها سر بزنند. آیا کارهای لازم برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو با کارهای لازم برای افزایش کارآیی آن یکی است؟
1- انجام تحقیق برای کلمات کلیدی
حتی قبل از شروع ساخت وب سایت باید درباره کلمات کلیدی که معرف آن است تحقیق کنید. می توانید از ابزارهای عمومی موجود مانند word tracker ، برای پیدا کردن کلمات کلیدی که اغلب جستجو می شوند، استفاده کنید.
انجام تحقیق برای کلمات کلیدی، برای افزایش کارآیی سایت نیز مهم است. مطالب سایت خود را با استفاده از این کلمات بنویسید تا با کاربران خود هم کلام شوید.
2- حداقل 200 کلمه در هر صفحه
موتورهای جستجو به دنبال صفحات با مطلب زیاد هستند. هر چه محتوای صفحه بیشتر باشد، آنها راحتر به موضوع آن پی می برند. اگر صفحه ای کمتر از 200 کلمه داشته یاشد، رتبه جستجوی آن به شدت افت می کند.
از نظر افزایش کارآیی نیز صفحات دارای محتوای کم پیشنهاد نمی شود. این صفحات در همان نگاه اول بی محتوا به نظر آمده و باعث می شود که کاربران در جای دیگری به دنبال اطلاعات مورد نیازشان بگردند.
3- اندازه هر فایل HTML حداکثر 100 کیلو بایت
اندازه فایل HTML اگر دارای حداقل 200 کلمه باشد، حداکثر 100 کیلو بایت است. موتورهای جستجو معمولا فایل های بزرگتر از این را رها می کنند.
بارگذاری یک فایل HTML 100 کیلوبایتی با یک مودم 56k ، 20 ثانیه طول می کشد. علاوه بر این زمان لازم برای بارگذاری دیگر قسمت های صفحه مانند عکس ها و فایل های جاوا را نیز باید به آن اضافه کرد که باعث نارضایتی کاربران از سایت شما می شود.
4- از css برای طرح بندی (Layout) استفاده کنید
موتورهای جستجو سایت هایی که بر اساس css هستند را ترجیح داده و رتبه جستجوی بهتری به آنها می دهند. مزیت های آن مانند مرتب بودن کدها، انعطاف پذیری در جا نمایی عناصر مهم صفحه و تراکم محتوای بیشتر، کار موتورهای جستجو برای دسترسی و ارزیابی و رتبه دادن به این گونه صفحات را راحت تر می کند.
5- از عنوان های با معنا برای صفحات استفاده کنید
اگر حتی اطلاعات کمی در مورد موتورهای جستجو داشته باشید، حتما می دانید که بیشتر موتورهای جستجو اهمیت زیادی به عنوان صفحه، نسبت به دیگر قسمت های آن می دهند. اگر عنوان به طور مناسبی محتوای صفحه را توصیف کند، موتورهای جستجو با دقت بیشتری می توانند موضوع آن را تعیین کنند.
همچنین یک عنوان صفحه با معنا به کاربران کمک می کند تا جای خود را در سایت و نیز در اینترنت تشخیص دهند. عنوان صفحه اولین چیزی است که بارگذاری می شود بنابراین یک عنوان توصیفی مناسب می تواند به جلب نظر کاربران کمک کند.
6- از سزفصل و زیر سرفصل ها استفاده کنید
موتورهای جستجو اغلب فرض می کنند که متن های قرار گرفته در تگ سرفصل <h> مهم تر از بقیه است چون سرفصل ها خلاصه مطلبی هستند که در زیر آنها آمده است.
سرفصل ها برای کاربران سایت نیز بسیار مفید است چون به پیمایش (scan) صفحه کمک می کنند. در حالت کلی ما مطلب را در اینترنت نمی خوانیم بلکه پویش می کنیم تا به اطلاعات مورد نیازمان برسیم. اگر طراحان صفحات را با سرفصل ها و زیر سرفصل ها قسمت بندی کنند بطوری که بخوبی متن زیر خودشان را توصیف کنند، کمک بزرگی به پویش اطلاعات توسط کاربران کرده اند. توجه داشته باشید از تگ سرفصل سواستفاده نکنید. هر چه متن بیشتری در تگ سرفصل بگنجانید، اکثر موتورهای جستجو اهمیت کمتری برای آن قائل می شوند.
7- پاراگراف اول، محتوای صفحه را توصیف می کند
در بندهای قبل گفته شد که موتورهای جستجو عاشق متن زیاد هستند، اما بسیاری از موتورها مخصوصا به دنبال 25 کلمه اول هر صفحه هستند. با نوشتن متنی که بخوبی باقیمانده اطلاعات صفحه را توصیف می کند، می توانید عبارت های کلیدی خود را در این محل مهم وارد کنید.
وقتی کاربران به یک صفحه وب مراجعه می کنند اولین چیزی که به دنبال آن هستند این است که آیا این صفحه شامل اطلاعات مورد نیازشان است یا خیر. یک راه سریع و منطقی برای فهمیدن آن این است که پاراگراف اول را پویش کنند و اگر آن بخوبی محتوای صفحه را توصیف کرده باشد، کمک بزرگی به کاربران شده است.
8- متن پیوندی (Link) توصیف شده
بسیاری از موتورهای جستجو اهمیت زیادی برای پیوندها قائل هستند. آنها اغلب فرض می کنند که پیوندها، توصیف کننده مقصد خود هستند، و بدون مراجعه به آن می توانند راجع به محتوای مقصد حدس بزنند.
همچنین پیوندهای توصیف شده اهمیت زیادی از نظر افزایش کارآیی سایت دارند. اگر کاربران در حال پویش وب بجای خواندن آن باشند، متن پیوند شده "اینجا را کلیک کنید" برای آنها بی ارزش است. لینک های توصیف شده برای کاربران پویش کننده همانند تابلوهای راهنما عمل می کنند، یعنی به محض نگاه کردن به آن می فهمند که این پیوند به کجا خواهد رفت.
9- از فریم ها (Frames) اجتناب کنید
فریم ها یک تکنیک قدیمی هستند و اگر چهدیگر زیاد استفاده نمی شوند ولی هنوز وجود دارد. استفاده از فریم ها باعث افت رتبه جستجوی شما می شود چون اکثر موتورهای جستجو نمی توانند پیوندهای که در فریم وجود دارند را دنبال کنند.
حتی اگر یک موتور جستجو این صفحه ها را نشانه گذاری (Index) کند و کاربران از طریق آن به سایت شما بیایند، به یکی از این صفحه ها فرستاده خواهند شد. این صفحه ها معمولا فقط شامل اطلاعات است و هیچ دکمه ناوبری ندارد و بنابراین هیچ راهی برای کاربر برای حرکت به قسمت های دیگر سایت باقی نمی ماند.
فریم ها از نظر افزایش کارآیی نیز نامناسب هستند چون ممکن است باعث مشکلاتی برای دکمه های back، printing، history و bookmarking ایجاد کنند.
10- کیفیت محتوای سایت را بالا ببرید
این ممکن است یک خصوصیت عجیب به نظر بیاید ولی مهم است. موتورهای جستجو علاوه بر محتوای صفحه به تعداد پیوندهایی که به آن داده شده است نیز نگاه می کند. اغلب اگر همه چیز برابر باشد، وب سایتی که لینک های بیشتری به آن داده شده است، در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می شود. با ارائه مطالبی که بطور مرتب به روز می شود، مدیران سایت های دیگر نیز به شما لینک خواهند داد.
منبع : ایران وب سافت
روش های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
۰۲ شهريور ۱۳۸۶
بایدها و نبایدها در بازاریابی توسط موتورهای جستجو
چند سال پیش، موتورهای جستجو به عنوان ابزاری محدود و ضعیف برای بازاریابی، فروش و جذب بازدیدكنندگان به وب سایت مورداستفاده قرار می گرفت.
اما در چند سال اخیر، موتورهای جستجو هر 3 هدف بالا را قویا" برآورده می كنند موتورهای جستجو گر امروزه موقعیت و شانس موثری را برای بازاریابان بوجود آورده اند و جریان میلیونی كاربران را به سوی خود جذب كرده اند. پیش بینی می شود كه در سال 2007 میلادی سرمایه گذاری برای حضور در موتورهای جستجو به 7 بیلیون دلار برسد.(یکبار دیگر مرور کنیم، هفت بیلیون دلار!).
موتورهای جستجو بهترین روش برای یافتن محصولات و اطلاعات مورد نیاز توسط کاربران و متقاضیان از یک سو و از سوی دیگر بهترین راه برای تبلیغات و جذب مشتریان توسط تولید کنندگان و ارائه کنندگان خدمات است.
علیرغم تمام این تفاسیر، هنوز هم بدست آوردن نتیجه مطلوب (کسب جایگاه مناسب) از طریق موتورهای جستجو گر پیچیده و طاقت فرسا است و نیاز به بررسی ها و اندازه گیری های دقیق دارد.
برای موفقیت در بازاریابی توسط موتورهای جستجو گر نكات زیر را در نظر داشته باشید.
1- قدرت موتورهای جستجوگر
ایده اصلی كار به این صورت است كه شما كلمات كلیدی خود را انتخاب می كنید و در موتورهای جستجویی مانندMSN یاGoogle عضو می شوید.هنگامی که کاربران آن کلمات را برای جستجو وارد کنند سایت شما در صفحات حاصل از نتایج جستجو به نمایش گذاشته می شود و مشتریان را به سایت شما هدایت خواهد کرد.
در موتورهای جستجویی که از روش پرداخت به ازای هر کلیک استفاده می کنند، تنها هنگامی از شما پول دریافت می شود که کاربری روی نام سایت شما کلیک کند و به آن وارد شود. حداقل میزان این پرداخت ها به کلمات انتخاب شده توسط شما بستگی دارد. ضمناً هر چه پیشنهاد شما برای پرداخت در مقایسه با رقبا بالاتر باشد، رتبه بالاتری در صفحه نتایج کسب خواهید کرد.
باید سعی کنید که رقبای خود را پشت سر بگذارید و مشتریانی که به دنبال محصولات شما هستند را جذب کنید.
2- تبلیغات هدفدار
پدیده جدیدی که در دنیای موتورهای جستجو گر به وجود آمده است، جستجوی مرتبط با متن یا تبلیغات هدفدار است. در این پدیده به جای این که لینک سایت شما در صفحات نتایج نمایش داده شود، به درون سایت های مرتبط می رود. برای مثال اگر کاربر به سایتی مراجعه کرده و وضعیت آب و هوایی سواحل میامی را چک می کند احتمالا" مایل است اطلاعاتی در مورد هتل ها یا آژانس های اتومبیل آن منطقه نیز به دست آورد. این لینک ها توسط موتورهای جستجو در همان صفحه در اختیار او قرار می گیرند. به این ترتیب شما در همان لحظه ای که مشتری در فکر یافتن محصولات و خدمات شما است او را غافلگیر می کنید و به سایت خود می برید.
3- عوامل موفقیت
استفاده از موتورهای جستجو می تواند با توجه به نیاز شما در زمینه های مختلف شما را یاری کند.
- شناساندن و به نمایش گذاشتن نام شرکت شما در سطحی بسیاروسیع.
- جذب مشتریان جدید.
- افزایش ترافیک (میزان بازدید کننده) وب سایت شما در نتیجه افزایش درآمد.
- شناسایی مراجعین دائمی به وب سایت.
- تبلیغات و پیشنهادات فروش.
- تبلیغات عمومی.
- بازاریابی برای محصولات.
- افزایش فروش الکترونیکی.
4-از اشتباهات زیر اجتناب کنید
الف- اشتباه در انتخاب کلمات کلیدی
یکی از اشتباهات بازاریابان الکترونیکی آن است که از ابتدای کار کلمات بسیار جزئی و تخصصی را انتخاب می کنند. بهتر است ابتدا تعداد محدودی کلمه کلی تر را انتخاب کنید و نتایج را بررسی کنید. ببینید که مشتریان حقیقی شما از چه کلماتی بیشتر استفاده می کنند و به دنبال چه هستند. سپس می توانید کلمات تخصصی دیگری را به کلمات کلیدی خود اضافه کنید و از ورود کاربران غیرمرتبط جلوگیری کنید. معمولا" شرکت ها اصطلاحات تخصصی خود را به عنوان کلمات کلیدی برمی گزینند که مشتریان هرگز آن ها را برای جستجو وارد نمی کنند. سایت http://www.wordtracker.com ابزاری است که به شما کمک می کند تا موفقیت کلمات کلیدی خود را بسنجید و در صورت لزوم آن ها را تغییر دهید.
ب- اصرار برای مدیریت همه امور توسط شخص شما
مدیریت مسائل مربوط به موتورهای جستجو یک کار تمام وقت است. بررسی و اندازه گیری نتایج، تغییرات ضروری و کنترل رتبه های به دست آمده در موتورهای جستجو احتیاج به زمان فراوان و افراد متخصص دارد. بهتر است که مدیریت بازاریابی توسط موتورهای جستجو را به دست یک مشاورخبره یا برنامه های نرم افزاری مخصوص این کار بسپارید.
ج- عضویت در فقط یک موتور جستجو
اعتماد به یک موتور جستجوی بزرگ و مشهور موفقیت شما را محدود می کند. سرمایه گذاری روی یک روش خاص، یک موتور جستجو و یک پیام تبلیغاتی اشتباه است. در عوض بهتر است سرمایه خود را بین گروهی از پیام های تبلیغاتی و ترکیبی از موتورهای جستجو تقسیم کنید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.
د- نا امیدی
از موتورهای جستجو انتظارات منطقی داشته باشید. ممکن است حدود 8 هفته طول بکشد تا موتور جستجو شما را در لیست خود قرار دهد. برای به دست آوردن نتیجه مطلوب ممکن است لازم باشد در گروهی از موتورهای جستجو عضو شوید و متدهای مختلف را پیش بگیرید. باید کمی صبر داشته باشید تا به اهداف خود برسید.
ذ- اشتباهاتی که در سایت وجود دارند
اگر صفحات سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه نشده باشند، تمام کلمات کلیدی دنیا هم نمی توانند به شما کمک کنند. یکی از اشتباهات رایج، جدا شدن یک صفحه از سایت است. برای مثال در اثر تغییراتی که در سایت اعمال می کنید ممکن است لینکی را که به صفحه مورد نظر وارد می شده است را از بین ببرید. به این ترتیب موتور جستجو صفحه مورد نظر را مشاهده نخواهد کرد. اشتباه دیگر این است که کلمات کلیدی فراوانی را در صفحات سایت خود جای بدهید. وقتی که موتور جستجو 100 ها کلمه و عبارت مختلف را در یک صفحه می بیند نمی تواند درجه اهمیت هر کدام را تشخیص بدهد و در نتیجه در هیچ کدام از آن کلمات رتبه خوبی به دست نخواهید آورد. بهتر است سایت خود را برای یک یا دو کلمه کلیدی بهینه سازی کنید.
امروزه تجارت های گوناگون برای کسب موفقیت باید همیشه و همه جا حضور داشته باشند و پیشنهادات قابل توجهی را به مشتریان ارائه کنند. موتورهای جستجو می توانند شما را برای جلب نظر بازدیدکنندگان اینترنتی یاری کنند.
منبع : eMarketingway.ir
http://www.qomgraphic.com/mos/Frontpage/Itemid,1/
وبسایت قم گرافیک
وبلاك :آرشیو کامل مقالات وبلاگ غن آوری اطلاعات یزد
http://yazdit.mihanblog.com/More-1245.ASPX
يزدفردا
-
نویسنده : یزد فردا
-
منبع خبر : خبرگزاری فردا
http://www.yazdfarda.com/news/af/7764/
پنجشنبه 07,نوامبر,2024