دبيرستان بي بي صغري مير حسيني در محمود آباد يزد به بهره برداري رسيد .

طی مراسمی معنوی ، آیین باشکوه افتتاح دبیرستان دوره دوم " حاجیه بی بی صغری میر حسینی " با حضور استاندار ، معاونین استاندار ، مدیر کل آموزش و پرورش استان ، فرماندار ، شهردار منطقه یک و دیگر مسئولین اداره کل نوسازی استان ، آموزش و پرورش و خانواده خیّر ، برگزار شد .

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد ، در این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط دانش آموز دبستان شهید میرشمسی ، استاندار یزد ضمن تشکر از خانواده خیّر ، با بیان فرازهایی از قرآن کریم ، عمل خیّرین را برتر از هزار تشییع جنازه ، هزار جهاد در راه خدا ، یاری نمودن هزار فقیر و بجا آوردن هزار حج دانست.

وی با اشاره به خانواده خیّر مدرسه ساز مرحوم میرشمسی، که تا کنون دو آموزشگاه یکی به نام فرزند شهیدشان " شهید حمید میرشمسی " و آموزشگاه کنونی به نام همسرشان مرحومه " حاجیه بی بی صغری میرحسینی "  بنا نموده اند افزود : عمل خیر این خانواده ستدودنی است .

در ادامه " عبدالحمید صابری " مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک نیز ضمن عرض خیر مقدم به مسئولین و مدعوین از حضور در جمع خانواده مرحوم میرشمسی و میرحسینی اظهار خرسندی نموده و خبر از کلنگ زنی سومین پروژه از سوی این خانواده خیّر داد .

صابري در پایان از دانش آموزان خواست تا با حفظ حجاب اسلامی و رعایت تقوی به تحصیل علم بپردازند .

قرائت دکلمه توسط دانش آموزاین آموزشگاه ، اجرای سرود توسط دانش آموزان دبستان غیر دولتی فردوسی ، تقدیر از خانواده ، پیمانکار و نماینده خیّر ، افتتاح آموزشگاه  و کلنگ زنی پروژه سوم خیّری از ديگر برنامه هاي اين مراسم بود . 

گفتني است اين آموزشگاه در زميني به مساحت 4 هزار متر مربع و زيربناي 1440 متر مربع در دو طبقه احداث گرديده و داراي 9 كلاس و 3 اتاق اداري ، نمازخانه ، آزمايشگاه و تأسيسات جانبي است كه زمينه تحصيل افزون بر 100 دختر دانش آموز را در دوره دوم متوسطه فراهم كرده است .

 

 

*******

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا