به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان یزد، 83 درصد جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد با تأیید این خبر افزود: تاکنون بیش از 5 هزار و 976 کیلومتر شبکه گاز در استان اجرا شده که 140 کیلومتر آن به شش ماه نخست امسال مربوط می شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری تاکنون 8 هزار و 595 مشترک جدید نیز جذب شرکت گاز استان یزد شده اند، شمار مشترکان این استان را 307 هزار و 81 مشترک اعلام کرد.

علیرضا پیله ور تعداد انشعابات نصب شده در سال جاری را 4 هزار و 441 عدد اعلام و تصریح کرد: هم اکنون شمار انشعاب های نصب شده در استان به 177 هزار و 281 عدد رسیده است.

وی درباره گازرسانی به شهر ها و روستاهای استان گفت: تاکنون 16 شهر و 148روستای استان کویری یزد             زیر پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند و عملیات گازرسانی به 2 شهر و 11 روستا در دست اجراست.

علیرضا پیله ور ادامه داد عملیات گازرسانی به 3 شهر و 251 روستای دیگر استان نیز در دست اقداماتی نظیر انتخاب مشاور، طراحی یا انتخاب پیمانکار می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد در شش ماه گذشته احداث 35 کیلومتر شبکه، نصب 621 عدد انشعاب و پذیرش 588 مشترک در شهرستان طبس توسط شرکت گاز استان یزد انجام شده که به دلیل انتزاع این شهرستان از استان یزد در اطلاعات فوق بیان نگردید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا