كارشناس تغذيه مركز بهداشت استان يزد توصيه كرد: به منظور داشتن قلب سالم روزانه لبنيات را در برنامه غذايي خود و خانواده قرار داده و ترجيحا ازشیر، پنیر و ماست بدون چربی یا کم چرب استفاده شود.

مهديه سادات حاجي ميرزاده در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی  يزد در مورد خريد موادغذايي مفيد براي سلامت قلب اظهاركرد:

افراد سعي كنندغذاهایی با حداقل چربی ترانس و اشباع را انتخاب کنند و همچنين از غذاهای سرخ شده، گوشت های پرچرب، کیک ها، کلوچه ها و شیرینی خامه ای که چربی بالا دارند دوری كنند.

وي با تاكيد بر افزايش مصرف  فیبر گفت: فیبر در سبـزیجات، میـوه ها، غلات کـامل و حبوبات وجود دارد.

 وي ضمن اشاره به نكاتي هنگام خريد و مصرف میوه ها و سبزی ها افزود: میوه ها و سبزی هایی با رنگ های متنوع انتخاب کنید همچنين  میوه های فصل را انتخاب کنید تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

اين كارشناس تغذيه با تاكيد بر مصرف سبزی های تازه و متنوع مانند گوجه فرنگی، کلم، بروکلی، اسفناج و سبزی های برگی سبز برای سالاد تصريح كرد: به جای کنسرو سبزیجات که معمولا حاوی نمک بالایی هستند سبزی های تازه را انتخاب کنید و یا از نوع کم نمک این کنسروها استفاده کنید.

وي توصيه كرد: افراد سعي كنند هميشه از سبزي هاي تازه استفاده كرده، در صورت انتخاب سبزی های یخ زده، نوع کم نمک آنها را خریداری شود.

وي باتاكيد بر مصرف آب میوه هاي طبيعي و خانگي بجای نوشيدني هاي صنعتي توصيه كرد: از خشکبار و برگه میوه ها به عنوان ميان وعده استفاده شود.

 حاجي ميرزاده عنوان كرد: هنگام خريد و مصرف شیر و لبنیات بايد توجه داشت، روزانه لبنيات را در برنامه غذايي خود و خانواده قرار داده و ترجيحا ازشیر، پنیر و ماست بدون چربی یا کم چرب استفاده شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا