دکتر محمدرضا لطفعلیانی در گفت وگو با روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی یزد رئیس کمیته تجویز منطقی دارو و کارشناس اموردارویی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن بیان مطلب فوق اظهارکرد: دارویی به نام باکلوفن نه تنها در ایران بلکه در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

وی با اشاره به فرآورده های دارویی در ایران تصریح کرد: فرآورده دارویی حاوی دیکلوفین در کشور و دنیا نبوده و حتی مشابه آن نیز وجود ندارد.

لطفعلیانی افزود: کلیه داروهای سرماخوردگی حاوی فرآورده های ترکیبی استامینوفن، دیفن هیدرامین و کلرفنرامین است که این داروها داروهای ایمن و کم خطری هستند.

 

وی با اشاره به شایعه مرگ تعدادی از هموطنان به دنبال مصرف استامینوفن که اخیرا در کشور رواج یافته است اذعان داشت: هیچ مورد مسمومیت شدید،کما یا فوت مبنی بر مصرف داروهای سرماخوردگی در کشور گزارش نشده است و این شایعه کذب محض است.

رئیس کمیته تجویز منطقی داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد توصیه کرد: در صورتی که شهروندان مشکل دارویی داشته باشند می توانند با شماره تلفن 7247331 در وقت اداری از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 لغایت 15 با کارشناسان دارویی و مسمومیت معاونت غذاوداروی دانشگاه علوم پزشکی یزد تماس حاصل کنند.

این کارشناس اموردارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان از شهروندان خواستار شد: شهروندان نداشته و یا ناخواسته باعث تکثیر این شایعه از طریق پیامک به یکدیگر نباشند تا ضمن حفظ آرامش موجبات نگرانی خود و جامعه را فراهم نکنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا