علیرضا قربانیان از اجرای طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی از 20 مهرماه سال جاری خبر داد. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و رئیس ستاد طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی در این رابطه گفت: این طرح از سال 1382 شروع و هر پنج سال یکبار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با همکاری مرکز آمار ایران به مرحله اجرا درمی آید.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تأمین نیازهای آماری جدید و اطلاعات بهنگام از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستاهای استان این طرح هر پنج سال یکبار اجرا می گردد. مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان این که این طرح در 8445 آبادی نمونه و 211684 واحد مسکونی نمونه در سطح کشور اجرا خواهد شد افزود: در استان یزد نیز در 209 روستا و در قالب 5654 واحد مسکونی همزمان در سراسر کشور از 20 مهرماه لغایت 20 آبان سال جاری طرح آمارگیری به اجرا در خواهد آمد.

رئیس ستاد اجرایی طرح آمارگیری در خصوص جامعه آماری این طرح افزود: تمام آبادی های دارای سکنه (دائمی  یا موسمی) دارای 20 واحد مسکونی یا بیشتر و واحدهای مسکونی این آبادیها در سال 1392 جامعه آمارگیری این طرح را تشکیل می دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: پس از انتخاب آبادی های نمونه در هر شهرستان ، تعدادی واحد مسکونی نمونه در این آبادیها مشخص خواهد شد و اطلاعات توسط مأموران آمارگیر از طریق مصاحبه مستقیم با خانوار ساکن در واحد مسکونی و یا مطلعین محلی در آبادی جمع آوری می شود.

قربانیان عنوان نمود: در اجرای این طرح ؛ 11 مأمور آمارگیر ، 4 مأمور بازبین ، کارشناسان آمارگیر و فنی و اجرایی در سطح استان فعال می باشند. قربانیان درباره اهداف این طرح گفت: گردآوری آمار و اطلاعات از خصوصیات کمی و کیفی مسکن در روستاهای استان به منظور شناخت ویژگی های واحدهای مسکونی ، شناخت ویژگی های عمومی روستا و شناخت تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده از مهمترین این اهداف است.

همچنین تعیین ویژگی های فنی و تخصصی واحدهای مسکونی، تفکیک ویژگی های آماری بر حسب فضاهای زیستی و معیشیتی و تعیین ویژگی های اجتماعی ، اقتصادی و کالبدی از دیگر اهداف اجرای آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی است. وی در پایان همکاری و مساعدت کلیه ادارات ، سازمانها ، فرمانداریها و بویژه دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها را در اجرای هر چه بهتر این طرح خواستار شد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا