فردي كه با اغفال كاربران در اينترنت و با وعده برنده شدن جايزه از آنها كلاهبرداري مي كرد ،توسط پليس فتا خراسان رضوي دستگير شد.

"سرهنگ عرفاني" رئيس پليس فتا استان خراسان رضوي در تشريح اين خبر اظهار داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر دريافت پيامكي با عنوان برنده شدن در مسابقه اينترنتي موضوع در دستور کار ماموران اين پليس قرار گرفت.

عرفاني ادامه داد: بنا به اظهارات شاکي جوايزه اين مسابقه وسايلي با ارزشي بالغ بر ده ميليون ريال بوده و برندگان با ارسال يك دهم اين پول بعلاوه هزينه پست مي تواند بسته را دريافت کنند كه در نهايت پس از دريافت بسته متوجه مي شوند بسته فاقد ارزش و كيفيت لازم بوده است.

سرهنگ سيد محسن عرفاني افزود: كارشناسان پليس فتا پس از شنيدن اظهارات شاكي تحقيقات فني خود را آغاز و با استعلام از مبادي ذيربط توانستند رد متهم را شناسايي و با تهيه نيابت قضايي متهم كه ساكن تهران بود را دستگير و به مكان پليس فتا منتقل كنند.

اين مقام انتظامي ادامه داد:متهم كه جواني 24 ساله بود در اعترافات خود گفت: با راه اندازي سايتي در اينترنت و انجام مسابقه افراد را اغفال مي كرده و از کاربران مي خواسته به منظور دريافت جايزه خود مبالغي را به حساب اعلام شده در سايت واريز کنند و اين در حالي است که اغلب اين جوايز يا به دست کاربران نمي رسيده و يا در صورت ارسال ارزشي معادل مبلغ دريافتي از کاربر را نداشته اند.

رئيس پليس فتا خاطر نشان کرد: کاربران همواره بايد توجه لازم و کافي را در اين رابطه داشته و در صورتي که خواسته يا نا خواسته در سايت هاي ناشناس با چنين مواردي روبه رو شدند، از ارزش واقعي جوايز اعلامي و کيفيت و کميت آن اطلاعات کافي حاصل کرده و در صورتي که سايت نا معتبر بود، به هيچ عنوان نسبت به واريز مبلغي هرچند ناچيز به حساب هاي اعلامي در سايت خودداري کنند.

سرهنگ عرفاني تصريح کرد: شهروندان مي توانند در صورت مشاهده تخلفاتي از اين قبيل، مراتب را از طريق سامانه الکترونيکي و يا از طريق مراجعه حضوري با پليس فتا در ميان بگذارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا