به مناسبت  هفته گردشگری،مدیرکل،مسئولان ،کارشناسان و فعالان بخش گردشگری تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری یزد، با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار نمودند.

به گزارش یزدفردا بنا براعلام روابط عمومی این اداره کل: طی این دیدار که روز دوشنبه موسوم به نام گردشگری،خانواده و معنویت انجام پذیرفت ،مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید شروع و در ادامه مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تبیین جایگاه گردشگری در اسلام،روایات و احادیث،ضمن اعلام گزارشی از عملکرد بخش گردشگری،کیفیت ارایه خدمات،امکانات و راهکارهارا برشمرد.

رضایی استان یزد را یکی از سه کانون گردشگری فلات مرکزی عنوان نموده  وگردشگری حوزه سلامت استان یزد را سرآمد استانها دانست.وی عمده گردشگران کشور را گردشگران فرهنگی نامید و افزود  بو اسطه همین صنعت گردشگری راهی برای  معرفی انقلاب اسلامی وفرهنگ غنی ما است که باید با تدوین دستورالعمل گردشگری جهان اسلام به آن پرداخت.   

در ادامه مسئول انجمن صنفی دفتر خدمات گردشگری استان،به نمایندگی از همکاران فعال در بخشهای مختلف صنعت گردشگری استان ،باارایه گزارشی در محضر نماینده ولی فقیه از برنامه ها و دغدغه های فعالان بخش گردشگری گفت.

آیت الله ناصری با بیان جایگاه گردشگری در اسلام و توصیه های مکرر به شناخت جوامع از طریق گردشگری،شناخت و حفظ مواریث فرهنگی یزد را وظیفه همگان ،بخصوص کارشناسان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان  دانسته و افزودند بدون حفاظت آثار تاریخی فرصتی برای شناسایی روشها و اصول نسلهای قبل نمی ماند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید برلزوم شناسایی اهداف پیشینیان در بکارگیری سبک های ساخت و ساز،کاربرد تجهیزات،وسایل و بهره گیری از پتانسیلها و امکانات موجود، شناسایی را اولین گام برای ارایه این فرهنگ به دیگران دانستند.

وی با ذکر نمونه هایی از کاربری و اهداف نسلهای قبل از جمله در موضوعات:فرهنگ معنوی کار،توجه به حرمت ها و ارتباط ها،نورپردازی،حرمت آب و اهمیت فضای سبز،ناصری بر نقش معنویت  و فرهنگ معنوی یزد در گردشگری تاکید،و رواج سبک زندگی غربی و غرب زدگی را نکوهش نموده و به کارکنان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و فعالان بخش خصوصی توصیه نمودند:احساس تکلیف فرهنگی داشته باشید و با خداشناسی بیشتر در امور،دنیا را متوجه خدا و معنویت کنیم!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا