رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تفت ضمن اعلام این خبر گفت: شهرستان تفت با دارا بودن بیش از 172 واحد مرغداری فعال با ظرفیت 2میلیون و 200 هزار قطعه مرغ گوشتی طی هر دوره و 60 هزار قطعه مرغ تخم گذار دارای بیشترین تعداد مرغداری در سطح استان می باشد.

دکتر نجیب ا... محمدی افزود: فعالیت کلیه مرغداری های این شهرستان تحت نظارت دائم کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان تفت و همسو با سیاستهای کلی سازمان دامپزشکی کشور صورت می گیرد و طی هر دوره با بازدید از مرغداری ها در صورت مشاهده بیماری نمونه برداری انجام می شود.

وی در خصوص علل موفقیت صنعت مرغداری در این شهرستان گفت: شهرستان تفت به علت موقعیت مناسب منطقه ای و آب و هوایی در استان دارای قابلیت های بالایی در این زمینه می باشد که به همت مردمان سخت کوش این خطه و با عمل به توصیه ها و راهکارهای کارشناسان دامپزشکی توانسته است در این زمینه به موفقیت های چشمگیری دست یافته و به یک شهرستان پر رونق در زمینه صنعت مرغداری تبدیل شود.

دکتر محمدی در ادامه تصریح کرد: پرسنل شبکه دامپزشکی شهرستان تفت با جدیت هر چه تمام تر از ابتدایی ترین مراحل جوجه ریزی و پرورش تا آخرین مراحل عرضه را تحت نظارت دارد.

وی در پایان به مرغداران توصیه کرد به منظور موفقیت در امر تولید پایدار و جلوگیری از بروز بیماری های همه گیر در بین طیور و به تبع آن افزایش خطر شیوع بیماری های مشترک، به توصیه های دامپزشکی در زمینه رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای در تمامی مراحل کاری خود توجه نمایند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا