راز مماشات شورای شهریزدچیست؟


بررسی پیرامون اتهام وارده به یکی از اعضاء شورای شهر یزد در صلاحیت مراجع قضائی است و ما به عنوان شهروندان انتظار داریم بر مبنای حق خواهی و حق طلبی در اسرع وقت شاهد اعلام حکم قاضی محترم باشیم و صد البته امید واریم وی بیگناه باشد ولی اگر چنین نیست............؟

از سوی دیگرزمانی به نسبت زیاد از افشای قضایائی در کمیسیونهای شهرداری و بروز آن در جامعه به صورت شایعه و در نهایت دخالت محاکم قضائی می گذرد و در این مدت ما منتظر اتخاذ مواضع شفاف از سوی مسئولین مربوطه و بویژه از سوی سایر اعضای شورا و شهرداری بودیم ، آرزوئی که تا به امروز تحقق نیافته است لیکن انتظار وقوف سایر اعضاء شورا به موارد قانونی مرتبط با این موضوع و رعایت آن تکلیفی است که بر دوش آنها است و باید بر این اساس جوابگوی مردم و سایر نهادهای قانونی باشند .
برای آگاهی بیشتر ذکر این نکته ضروری است که به نص صریح قوانین هر یک از اعضاء شورا می توانند در سال حداکثر به مدت یک ماه به صورت مستمر و یا متناوب از مرخصی استفاده نمایند .روح قانون مذکور گویای این امر است که فردی که نتواند وقت مناسبی را شرکت در مباحث و تصمیم گیری ها بگذارد در عمل نقش تأثیر گذاری در روند اداره شورا نداشته و به یک عضو منفعل تبدیل خواهد شد . در واقعیت نیز چنین است که یک عضو شورا با ید در کمیسیون های مختلف حضور داشته و ابلاغ رأی نماید و یا با حضور در محلات و گردهم آئی ها در جریان مشکلات آنها قرار گرفته و برای رفع آنها با مدیران مختلف شهر و شهرداری و حتی مدیران سطوح عالی کشوری ارتباط برقرار نماید و همه این موارد مستلزم صرف وقت و انرژی بسیاری است .

 در اینجا است که این سؤال در مقابل اعضای شورای اسلامی شهر یزد قرار میگیرد که به استناد کدام قانون مرخصی عضو متهم شورای شهر را در سه نوبت تمدید کرده اند؟ آیا شهر یزد و شورای آن آنچنان بدون مسئله است که عدم حضور یک عضو لطمه ای به اداره آن وارد نمی آورد؟ اگر شورای شهر به بیگناهی وی اطمینان دارد چرا با استعفای وی از تمامی کمیسیونها موافقت کرده و پس از خلاصی از بازداشت نیز فقط یک بار به وی اجازه داده تا در محل شورا حاضر شود ؟ آیا این نوعی استعفای اجباری نیست؟ و اگر چنین است وارد شدن به بحث کارشناسی برای ارزیابی میزان خسارت وی به شهرداری به چه معنا است ؟
برابر شنیده ها تا کنون چندین بار از سوی فرمانداری به این اقدام شورا ایراد وارد شده و استانداری نیز نظر فرمانداری را تأیید کرده است و قرار است موضوع در هیئت حل اختلاف مطرح شود . راستی در این اصرارها چه سرّی نهفته است ؟ آیا سایر اعضاء شورا نیز رازهائی برای خود دارند ؟ و در آخر اینکه شورای شهر به استناد کدام قانون حق یازدهمین برگزیده مردم یزد را برای حضور در شورای شهر سلب نموده است ؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا