همزمان با  فرا رسیدن روز و هفته گردشگری، هرساله شاهد نواخته شدن نمادین زنگ برخی مدارس و آموزشگاهها در سراسر جهان و کشورمان به وسیله مسئولان هستیم، تا آینده سازان جوامع بشری بااین صنعت پاک آشنا و اساس ترقی جوامع و صلح جهانی بر پایه تعامل سازنده کشورهای جهان و ملیتهای مختلف فراهم آید، چراکه : "گردشگری عامل توسعه پایدار است"

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد به همراه جمعی از مسئولان عرصه گردشگری و فعالان بخش خصوصی، با حضور در هنرستان حضرت علی اکبر(س) یزد ضمن ایراد سخنانی در خصوص گردشگری زنگ گردشگری رادر این آموزشگاه به صدا در آورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد،  "بهرام رضایی" در جمع هنرجویان آموزشگاه حضرت علی اکبر(س) ،مدیریت ناحیه دوم استان،مدیر و معلمین این هنرستان و دیگر حاضران، ایام آغاز سال تحصیلی، بزرگداشت روز و هفته گردشگری و هفته دفاع مقدس را تبریک و تهنیت گفت.

وی در خصوص موضوع گردشگری گفت:27 سپتامبر مصادف با پنجم مهرماه از سوی سازمان جهانی جهانگردی ،روز جهانی جهانگردی نامگذاری شده و این روز،روز همدلی و نزدیکی ملتها با یکدیگر است.

"رضایی" استان یزد را تاریخ ساز و تمدن ساز خوانده ،یزد را کانون فرهنگی مردمان فلات مرکزی ایران نامیده و جمع حاضر به خصوص هنرجویان گردشگری را سخنگوی این فرهنگ برشمرد،وی بر ارتباط حساب شده با گردشگران تاکید و معرفی فرهنگی استان را امر بسیار خطیری برشمرد.

خاطر نشان می سازد در سراسر استان برنامه های مشابهی توسط نمایندگی ها و ادارات میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری انجام گرفت و در شهر یزد حداقل شش مرکز آموزشگاهی دیگر با هماهنگی های  صورت گرفته با آموزش و پرورش استان و حضور مسئولان وکارشناسان گردشگری ضمن تبیین جایگاه گردشگری،زنگ گردشگری نواخته شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا