یزد-رییس انجمن شعروادب خاتم  از برگزاری دومین جشنواره ادبی  کار و تلاش استان یزد با عنوان " داستانک " در این شهرستان خبر داد .

"اکبر رنجبر”  با بیان اینکه این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاتم ، انجمن شعر و ادب تمنای خاتم  وسایر نهادهای شهرستان در روز دوازدهم  آبان ماه سال جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد،خاطر نشان کرد: علاقه مندان به داستان های کوتاه (کمتر از 99 کلمه)می توانند آثار خود را در دو بخش ویژه شامل  کار و تلاش  و حماسه سیاسی و اقتصادی و بخش آزاد  تا  بیست و پنجم  مهرماه  سال جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی خاتم ارسال نمایند.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی  برگزاری این جشنواره را درراستای منویات معظم له و تلاش درجهت تقویت وارتقاء فرهنگ کارو تلاش در شهرستان عنوان کرد.
رییس انجمن شعر و ادب خاتم با بیان اینکه این شهرستان در زمینه شعروادب از جایگاه بالایی برخوردار است افزود : در این راستا شکوفایی استعدادها وحمایت ازشاعران و فعالان عرصه شعر وادب شهرستان امری ضروری است.
رنجبراظهار داشت: در حال حاضر موسسه شعر و ادب تمنای خاتم به عنوان یک انجمن ادبی فعال در زمینه ساماندهی و ارتقاء فرهنگ شعر و ادب شهرستان در حال فعالیت است.
وی ادامه داد:برگزاری نکوداشت و تجلیل از شاعر مکتبی و صاحب دیوان در یتیم استاد سید محمد حسینی زاده هراتی از مهم ترین برنامه های دومین جشنواره ادبی استان یزد است.
وی برگزاری نمایشگاه فرهنگ عشایر،اجرای برنامه های موسیقی محلی و همچنین اجرای بازیهای بومی محلی را از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره عنوان کرد.
وی در خاتمه اظهار داشت : علاقمندان می توانند آثار خود را از طریق پست الکترونیکی  به آدرس ershadkhatam@yahoo.com  ارسال دارند .
به گفته وی علاوه بر چاپ آثار برگزیده ، به  سه نفر صاحبان آثار انتخابی درهر بخش  تندیس


جشنواره ، لوح تقدیر و هدایای ویژه ای اهدا می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا