حسین آخوندی

 

آتش گرفتن بخاری در کلاسی در شین آباد پیرانشهردر آذر سال 1391  دو دانش آموز را به کام مرگ فروبرد و سی نفر دارای سوختگی های شدید شدند که جراحات آن تا آخر عمر آنها را رها نخواهد کرد . تسلیت ها و مقصر کردن این و آن درد و رنجی  از خانواده ها کم نکرد.

در چند سال اخیر بارها حادثه آتش سوزی روی داده و تعدادی از دانش آموزان را به کام مرگ یا جراحت های دردناک فرستاده است . با تغییر و تحولات نظام آموزشی ، پیش دبستانی از مدارس جدا شدند و به مراکز غیر دولتی واگذار شدند ،آموزش و پرورش یزد مجوز تعداد زیادی پیش دبستانی را صادر کرده است که همگی فعال می باشند . اکثر آنها در مراکزی مستقر هستند که برای این کار ساخته نشده است و منزل مسکونی می باشد تجهیزات گرمایشی این مراکز اغلب بخاری می باشد و فاقد سیستم گرمایشی مرکزی .کودکان به مقتضای سن و سال خود شیطنت ها ، شلوغی ها و جنب و جوش های خاص و البته طبیعی خود را دارند ، از این رو در یک کلاس کوچک که گاه دهها کودک خردسال در آن در مجاورت بخاری آتشین ، امکان حادثه در هر لحظه متصور است.

اکنون لازم است تا زمان است دستگاههای زیربط نسبت به بررسی مجدد این مراکز اقدام و مراکزی که فاقد سیستم گرمایشی مرکزی هستند را ملزم به تجهیزیا تغییر مکان نمایند و از ادامه فعالیت مراکزی که دستور العملهای ایمنی در آن رعایت نگردیده جلوگیری نمایند.

از بچه های شین آباد که گذشت ، نگذاریم در فردایی که شاید همین امروز باشد کودک دیگری در آتش بسوزد و ملتی داغدار شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا