قم - خانم «طاهره جوان» از کارآفرینان برتر ایران که به مناسبت دهه کرامت و روز میلاد حضرت رضا (ع) امام هشتم شیعیان به استان قم سفر کرده بود در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن «مجتمع آموزشی فناوران (شعبه قم)» به پرسش های آنها پاسخ داد و گزارشی از برنامه ها و فعالیت های خیرخواهانه خود ارایه داد.

به گزارش روابط عمومی این بانوی کارآفرین، وی در این جلسه خبری گفت: براي تقويت كار آفريني در استان قم برنامه هاي متنوع ارايه كرده ام تا كارآفريني و اشتغال در این استان ارتقا يابد.

خانم جوان خاطرنشان کرد: براي ايجاد كارآفريني در استان قم همایش برگزار خواهیم کرد و راهكارهاي موفقيت را براي اقشار مختلف مردم بيان خواهيم كرد تا با اتكا به توانمندي هاي خويش در عرصه هاي مختلف موفق شوند.

وي افزود: همچنين با برپايي كارگاه هاي آموزشي و علمي بانوان را، براي ايجاد اشتغال و درآمدزايي تشويق مي كنيم.

وي ادامه داد: برای خودباوري و ايجاد روحيه در بين مردم به استان هاي بسياري سفر كرده ام و راهكارهاي ايجاد كارآفريني را براي مردم بيان كرده ام تا بتوانند با توكل به خدا در توجه به توانمندي هاي خويش اشتغالزايي و درآمدزايي كنند.

وي خاطرنشان كرد: آماده همكاري با سازمان بهزيستي و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم و امور خيران براي ارتقاي سطح كارآفريني در كشور نيز هستم.

خانم جوان، با اشاره به اينكه براي خدمت به نظام جمهوري اسلامي و مردم كار مي كنم، افزود: با اميد به خدا و با راه اندازي كارگاه هاي خياطي و مِزون توانسته ام هزاران نفر از بانوان را آموزش داده و برای شكوفايي استعدادهاي مردم گامی بردارم.

وي افزود: در اين راستا بانوان كارآفريني بسياري را تربيت كرده ام و زمينه اشتغال بانوان را فراهم می كنم.

كارآفرين برتر کشور، با اشاره به اينكه سالانه هزينه خريد ۲۶ جهيزيه براي عروس و داماد را فراهم مي كند، گفت: نه تنها برای كارآفريني به بانوان فعاليت مي كنيم، بلكه كمك هزينه زندگي زوج هاي جوان و خريد جهيزيه و حتي در ساخت مدارس نيز فعاليت مي كنيم.

وی گفت: در زندگی هر شکستی خودش یک تجربه است.

خانم جوان تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم تا برای ارتقا، رشد، بالندگی و پیشرفت میهن عزیزمان تلاش و کوشش کنیم و از سختی های زندگی نهراسیم.

وی تصریح کرد: همیشه در زندگی سعی کرده ام تا با تلاش مضاعف، ناتوانایی هایم را جبران کنم و با افراد تحصیلکرده در کارآفرینی و تولید رقابت سالم داشته باشم.

وي افزود: همچنين در روستای «حصه» اصفهان مدرسه اي با زيربناي يك هزار و ۴۵۰ مترمربع در سه طبقه و هزينه اي بالغ بر يك ميليارد و ۲۵۰ میلیون تومان در حال ساخت داريم.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به گذشته زندگی‌اش گفت: در تمام مدت درمان و مداوا، خدا را شکر می کردم و از او طلب کمک، یاری و شفا داشتم.

وی افزود: در آن حال خودم را باور کردم و ایمان داشتم که پروردگار متعال را دارم و می توانم با یاری خدا بر مشکلات غلبه نمایم و الحمد الله اینگونه نیز شد.

وی گفت: بعد از ترخیص از بیمارستان در آموزشگاهی به نام «کارگاه کورس» ویژه معلولان برای کارآموزی رفتم و در کلاس نقاشی ثبت نام کردم.

وی خاطرنشان کرد: در همین کارگاه بود که با همسرم نیز که 75 درصد دچار سوختگی شده بود، آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم.

خانم «طاهره جوان» متولد سال 1337 از کارآفرینان فعال و خیران مدرسه ساز کشور است که در زمینه خیاطی و طراحی استاد می باشد و شاگردان زیادی را در این زمینه تربیت کرده است و با قرار دادن ابزار و امکانات اولیه در اختیار آنها زمینه اشتغال و استقلال در کار را برای بسیاری فراهم کرده است.

وی در زمینه های گلدوزی، بافندگی، قالی بافی و ... نیز مهارت دارد.

اين بانوي خلاق و نوآور در هنر خياطي به شيوه اي خاصي وارد شده و با آموزش هاي رايگان و علمي و ارايه امكانات، زمينه ايجاد اشتغال تعدادی از بانوان را فراهم كرده است.

وی در سن 12 سالگی بر اثر آتش سوزی در منزلشان دچار سوختگی شدید (98 درصد سوختگی) شد که سه سال در بیمارستان برای مداوا بستری بود و برای بهبود و اینکه قادر به حرکت و ادامه زندگی شود، 24 بار عمل جراحی انجام شد.

تاکنون 124 نشریه همچون مجله خلاقیت و ... با وی گفت وگو کرده اند و 24 بار در شبکه های مختلف تلویزیون صحبت کرده است.

لقب هایی که برخی از رسانه ها به این بانوی کارآفرین داده اند، عبارت است از: بانوی پارچه ها، جادوگر شهر پارچه ها و ... .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا