رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان با تأكيد بر مراقبت بيشتر شهروندان در فضاي مجازي گفت : اماكن عمومي كه اينترنت رايگان را در اختيار شهروندان قرار مي دهند محل مناسبي براي اينترنت بانك نيست .
 سرهنگ "حبيب الله رجبلي" رییس پلیس فتا گلستان در خصوص رعایت بیشتر نکات امنیتی در فضای مجازی اعلام کرد: اينترنت بانك يكي از خدمات بانكداري الكترونيك است كه از طريق آن مي توان در وقت صرفه جويي كرد .
وي گفت : بكارگيري نكات ايمني هنگام استفاده از اين قبيل خدمات مي تواند هم كار را سريع تر كرده و هم ايمني حسابهاي بانكي را افزايش دهد .
این مقام انتظامی افزود: هيچگاه در مراكز عمومي نظير كافي نت ها يا مكانهايي كه اينترنت رايگان در اختيار افراد قرار مي دهند و از امنيت كافي برخوردار نيستند از اينترنت بانك استفاده نكنيد .
رییس پلیس فتا گلستان از شهروندان خواست هنگام پرداخت وجه ، رمز و گذر واژه را تنها در سايت بانك وارد کرده و حتی الامکان این اطلاعات را يادداشت نكنند و آن را تنها در حافظه خود نگاه دارند .
سرهنگ رجبلي در پايان با تأكيد بر اینکه شهروندان می بايستي هر شش ماه يكبار رمز اينترنتي خود را تغيير دهند هشدار داد به هیچ عنوان بانک رمزهای بانکی شما درخواست نمی کند و در صورت دریافت پیام هایی که اطلاعات شخصی شما را خواستار شدند حتماً مراتب را به بانک مربوطه و پلیس فتا اطلاع دهید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا