رکابزنان اردکانی در قالب کاروان دوچرخه‏ سواری پیشگامان کویر یزد هم‏زمان با دهه کرامت از یزد با بدرقه مسئولین باشگاه پیشگامان و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان یزد راهی مشهد مقدس شد.

مراسم بدرقه از کاروان دوچرخه سواری پیشگامان کویر یزد امروز 13 شهریورماه با حضور علی اصغر حسینی معاونت توسعه ورزش و هدایت شرف الدینی معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ، مهدی پیشکوهی پور مدیرعامل و سید مصطفی سجادی عضو هیئت رئیسه باشگاه پیشگامان کویر یزد و ابوالفضل کارگر رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردکان برگزار و این کاروان راهی مشهد مقدس شد.

این کاروان حرکت خود را به مقصد بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‏ الحجج از امروز 13 شهریورماه آغاز کرده و پس از 13 روز رکاب زدن همزمان با ولادت امام رضا(ع) وارد شهر مشهد خواهند شد.

مدیرعامل باشگاه پیشگامان کویر یزد در این مراسم گفت : از آنجائيكه مقوله فرهنگ در جامعه اسلامي و انقلابي ما بسيار حائز اهميت مي‌باشد و با توجه به اينكه در بينش ما منش پهلواني از قهرماني اولي‌تر است لذا باشگاه فرهنگي ورزشي پیشگامان در راس برنامه‌هايش توجه ويژه به مسائل فرهنگي دارد.مهدی پیشکوهی پور افزود : بحث فرهنگی در باشگاه پیشگامان کویر یزد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما این موضوع را بصورت زیر بنایی در حال پیگیری هستیم و تا رسیدن به نتیجه هم با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی در خصوص اعزام کاروان دوچرخه سواری به مشهد مقدس نیز گفت : هدف اجرای این حرکت تبلیغ معارف دینی، مذهبی و توسل به اهل بیت (ع) در زندگی دنیوی و اخروی بر پایه آموزه‏های قرآن کریم، سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع)  است.

کارگر رییس تربیت بدنی شهرستان اردکان نیز در این مراسم گزارشی از وضعیت اعزام این کاروان ارائه داد.کارگر کل طول مسیری که دوچرخه سواران تا شهر مشهد رکاب می زنند را 1034 کیلومتر عنوان کرد و از برنامه ریزی جهت استقبال از رکابزنان در شهرهای مختلف خبر داد.

حسینی معاون اداره کل ورزش و جوانان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیتهای فرهنگی گروه پیشگامان بر توجه همزمان به سلامت جسم و روح در ورزش تاکید کرد.در پایان رکابزنان با بدرقه مسئولین به مشهد مقدس اعزام شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا