مهمترین وظیفه و رسالت شوراهای اسلامی، پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم، باتوجه به مقتضیات محلی عنوان شده است.

به گزارش خبرنگار یزد فردا در طبس، حجت‌الاسلام دکتر محمدجواد زنجانی طبسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس ضمن تقدیر از اعضای شورای اسلامی دوره سوم طبس و تبریک و آرزوی موفقیت برای اعضای شورای اسلامی دوره چهارم طبس، اظهار داشت: جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون دیده شده است به‌طوری که براساس اصل یکصدم قانون اساسی، مهمترین وظیفه و رسالت شوراهای اسلامی، پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم، باتوجه به مقتضیات محلی عنوان شده است.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی باید از اتلاف وقت جلوگیری کرده و دارای برنامه باشند و ضمن شناسایی چالش‌ها، دقت کند تا از چالش‌ها و روزمره‌گی‌ها به‌دور بوده و از کارهای اصلی باز نمانند.

خطیب جمعه موقت طبس افزود: شهر طبس در ابعاد مختلف نیاز به توسعه دارد و وظیفه اعضای شورای اسلامی و همه مسئولان است که از طریق برنامه‌ریزی و جذب منابع مختلف، در این راستا تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان طبس دارای مردمانی ولایت‌مدار و شایسته خدمت است، بیان کرد: مسئولان استانی و کشوری که برای شهرستان طبس تصمیم می‌گیرند باید دقت کنند که مردم و مسئولان طبس همگی حول محور ولایت‌اند که محور ولایت در این شهرستان امام جمعه ماست و مردم و مسئولان طبس با تأکید بر این موضوع، توسعه شهرستان را دنبال می‌کنند.

امام جمعه موقت طبس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به مسائل کشور سوریه اشاره کرد و یادآور شد: آمریکا به دلیل خوی استکبارگری‌اش با هر کشور و حتی دیکتاتورترین نظامی که با مواضع آمریکا موافق باشد، کاری ندارد، اما اگر دموکراتیک‌ترین کشور و نظام با آمریکا مخالف باشد، مورد خشم آمریکا قرار می‌گیرد و امروز مردم سوریه مورد تهدید و خشم آمریکا قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: امروز آمریکا در دنیا تنهاست، چراکه فقط ۱۰ کشور دنیا با حمله به سوریه مخالفت نکرده‌اند.

زنجانی طبسی اضافه کرد: آمریکا دیگر در شرایطی نیست که بتواند به کشوری حمله نظامی کند، و مسئولان آمریکا نیز اینقدر بی‌عقل نیستند که اشتباهات خود در افغانستان و عراق را تکرار کنند و حتی در مورد سوریه وضعیت به گونه‌ای است که در نخستین حمله‌ای که به سوریه صورت گرفت اعلام شد که از کشورهای مختلف تعداد ۲۵ هزار موشک آماده شلیک به سوی تل‌آویو است که رژیم صهیونیستی به‌عنوان نقطه ضعف آمریکا محسوب می‌شود.

وی درباره علت جنجال اخیر رسانه‌ای غرب درباره حمله به سوریه، اظهار داشت: آمریکا طی چند ماه اخیر به دلیل افشاگری‌های انجام شده درباره جاسوسی آمریکا در کشورهای مختلف، بسیار سرافکنده و رسوا شده است که این مخمسه و افتضاح بزرگی برای آمریکا بود، و به‌نظر می‌رسد که جنجال اخیر رسانه‌ای آمریکا نیز به‌منظور منحرف کردن اذهان عمومی از این فضاحت است.

خطیب جمعه موقت طبس تصریح کرد: می‌دانیم که آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها از جمله اصول دموکراسی محسوب می‌شود، اما نمی‌دانستیم که بر طبل جنگ کوبیدن و صدور تروریست و سلاح‌های شیمیایی از سوی کشوری که همواره دم از دموکراسی و حقوق بشر می‌زدند هم به‌عنوان یکی از اصول دموکراسی تبدیل شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا