همایش تجلیل از تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری گروه تعاونی پیشگامان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان یزد اظهار داشت: حوزه تعاون دارای قابلیت و ظرفیت بالایی است که می تواند در رشد و بالندگی اقتصادی در کشور موثر باشد.

وی با بیان اینکه بارها در مورد اهمیت و نقش تعاونی‌ها در هر عرصه صحبت شده است ادامه داد: مشکلات تعاون به صرف تاکید بر اهمیت تعاونی‌ها حل نمی‌شود بلکه باید برای آن راهکار ارائه داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کشور آنگونه که باید از شایستگی تعاونی ها در فعالیت اقتصادی بهره نبرده ادامه داد: سال‌های زیادی در این مورد صحبت شده اما مشکلی در این حوزه حل نشده و روح تعاون آنگونه که باید به دلیل مشکلات اقتصادی پا نگرفته است.

وی با تاکید بر ارائه راهکار برای برون رفت از مشکلات تعاون افزود: تعاونی‌ها این قابلیت را دارند تا در اقتصاد ملی ایران به قدرت برسند و بالا بروند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر توسعه و تقویت فرهنگ تعاون در جامعه اضافه کرد: کم کاری در توسعه فرهنگ تعاون از جمله مواردی است که موجب آرمانی شدن تعاون شده که برای جبران آن باید به فرهنگ تعاون از ابتدا بپردازیم و با این شکل توسعه ایجاد شده بین شکاف اقتصادی را کم کنیم.

وی با بیان اینکه دولت به کمک مردم در صحنه پیروز می‌شود و به موفقیت می‌رسد افزود: یکی از راه‌های کمک به دولت حضور مردم در قالب تعاونی‌ها است که این امر میسر است و راه برای فعالیت آنها باز است.

این مقام مسئول تعاونی‌ ها را سرمایه ‌های اجتماعی خواند و عنوان گرد: در رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه به تعاونی‌ ها به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته است از این رو باید در توسعه تعاونی‌ ها فعالیت جدی‌ تری داشته باشیم.

وی کارکرد نهایی تعاونی ‌ها را عدالت اجتماعی و ریشه‌کنی فقر برشمرد و اضافه کرد: تعاونی‌ ها می‌ توانند بین نخبگان و رشد و توسعه در کشور ارتباط برقرار کنند.

مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان هم در این مراسم به نقش تعاونی های استان در توسعه کشور اشاره کرد و افزود: استان یزد با دارا بودن بیشترین تعاونی تا امروز بهترین خدمات را ارائه داده اند که امید است با حمایت مسئولین اجرایی شاهد رونق روز افزون آنها باشیم.

محمد رضا رضایی نژاد به فعالیت گروه تعاونی پیشگامان در سطح کشور پرداخت و گفت: این مجموعه با استفاده از سرمایه های خرد مردم در پروژه های بزرگ استانی و کشوری توانسته سهم بسزایی در توسعه کشور داشته باشد.

وی افزود: پروژه فیبر بین الملل و بندرخشک از جمله موفقیت های گروه پیشگامان است که با استفاده از سرمایه های خرد این طرح های ملی انجام شده است. 

در این مراسم که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور و جمعی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند از تعاونی ها و کارآفرینان برتر استان تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا