اجراي طرح ويژه ترافيكي ماه رمضان در كشور 

يزدفردا  - رئيس پليس راهنمايي و رانندگي از اجراي طرح ترافيكي ويژه ماه مبارك رمضان در كشور خبر داد.
به گزارش يزدفردا ، سردار محمد رويانيان رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در مورد چگونگي اجراي طرح ترافيكي ويژه ماه مبارك رمضان گفت: در اجراي اين طرح مأموران پليس راهنمايي و رانندگي در شهرها حضور فعال‌تري در ساعات پيك ترافيك كه عموماً مربوط به زمان قبل از افطار است خواهند داشت.

وي برقراري نظم و انضباط در اجراي مراسم‌هاي مذهبي را از جمله اقدامات ديگر مأموران پليس راهنمايي در اين ماه ذكر كرد و گفت: مأموران پليس راهنمايي و رانندگي در شبهاي احيا با حضور فعال در كليه معابر شهري نسبت به كنترل ترافيك و عبور و مرور اقدام خواهند كرد و همچنين در اين راستا تهيه طرح منطقه‌اي ويژه روز قدس نيز از سوي پليس انجام مي‌شود.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور با بيان اينكه در طرح ويژه انضباط ترافيكي در ماه رمضان با موتورسيكلت‌ها و رانندگان مزاحم برخورد خواهد شد، به فارس گفت: بعضي از راكبان موتورسيكلت‌ها با حركات آكروباتيك در سطح معابر و اقدامات ديگر باعث بروز مزاحمت براي شهروندان مي‌شوند كه در اجراي طرح ويژه ماه رمضان با آنها برخورد خواهد شد.

سردار رويانيان گفت: با رانندگان خودروهاي متخلف نيز كه اقدام به تخلفاتي مانند پارك‌ دوبله، حركات مارپيچ و مزاحمت براي شهروندان مي‌كنند از سوي پليس برخورد قاطع مي‌شود.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور درادامه از كاهش ساعت تردد زوج و فرد خودروها در ايام ماه مبارك رمضان در تهران خبر داد و گفت: محدوديت تردد زوج و فرد خودروها كه از ساعت 30/6 صبح آغاز مي‌شود در ايام ماه مبارك رمضان به نيم‌ساعت قبل از افطار كاهش يافته است.

به گفته سردار رويانيان اجراي طرح ترافيك در تهران كماكان به اعتبار خود باقي مي‌ماند و هيچ‌گونه تغييري در ساعت آن بوجود نمي‌آيد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي با تأكيد بر رعايت شئونات اسلامي در ماه مبارك رمضان از سوي رانندگان گفت: از رانندگان تقاضا دارم تا شئونات ماه مبارك رمضان را رعايت كرده و از هرگونه تظاهر به روزه‌خواري پرهيز كنند زيرا مأموران پليس راهنمايي در صورت مشاهده اينگونه اقدامات با راننده خاطي برخورد مي‌كنند.

وي ادامه داد: با توجه به ايجاد پيك ترافيك خصوصاً در ساعات قبل از افطار از مردم روزه‌دار و مؤمن درخواست مي‌كنم تا استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي را در اولويت قرار داده و حتي‌الامكان از خودروهاي شخصي استفاده نكنند.

يزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا