تابش مي گويد:توفيقي گزينه اول دکتر روحاني براي وزارت علوم بود اما فشارهايي که مخالفين ايشان آوردند باعث شد از اين گزينه صرفنظر کند .
محمدرضا تابش،نماينده اصلاح طلب مجلس نهم در گفتگو با سايت مثلث آنلاين گفت:اگر رويکرد مجلس در بررسي صلاحيت سه وزير دکتر روحاني تخصصي باشد قطعا آنها راي اعتماد مجلس را به دست مي آورند.
وي افزود:از سه سرپرستي که در حال حاضر براي وزارتخانه هاي آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و وزارت علوم انتخاب شده اند افراد متخصص ،فهيم ،آگاه و کارداني هستند خصوصا آقاي توفيقي با توجه به سوابق ممتدي که در وزارت علوم دارد شايسته ترين فرد براي اين وزارتخانه است .
اين نماينده مجلس  با تاکيد بر اين مطلب که از ابتدا هم بايد توفيقي براي وزارت علوم انتخاب مي شد،درباره فيلم منتشر شده از سخنراني توفيقي در جمع دانشجويان اظهار داشت: در زماني که آقاي توفيقي در جمع دانشجويان صحبت کرده است بايد مقتضيات زماني و مکاني  آن سخنراني را در نظر گرفت نمايندگان نبايد برخوردي که با ميلي منفرد داشتند را تکرار کنند  . ميلي منفرد معاون دانشجويي بوده است ايشان چاره اي نداشته جز اينکه در جمع دانشجويان حضور پيدا کند و با رفاقت  بتواند آنها را هدايت کند تا آتش خاموش شود بنابراين کساني که به حضور ايشان در جمع دانشجويان انتقاد مي کنند بايد ببينند در آن زمان کاري غير از اين مي توانستند انجام دهند .آقاي توفيقي هم انسان معتدل ، عقلاني ،مدير و عالم است.
وي ادامه داد:دکتر روحاني در وهله اول در پيشگاه خداوند و سپس مردم ايران مسئول است شعارهايي که داده را محقق کند .اسباب و وسيله تحقق شعارها را فراهم کند استفاده از افراد معتقد در مقام وزارت از جمله اين ابزارهاست البته اين هم وظيفه و هم حق ايشان است.
نماينده مردم اردکان با رد هرگونه فشار و تحميل از سوي  اصلاح طلبان به رييس جمهور براي وزير شدن توفيقي گفت:آقاي توفيقي گزينه اول دکتر روحاني براي وزارت علوم بود اما فشارهايي که مخالفين ايشان آوردند باعث شد از اين گزينه صرفنظر کند به هر حال مجلس بايد در رابطه با ايشان منصفانه برخورد کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا