یزدفردا"نماینده مردم اردکان در مراسم بزرگداشت روز پزشک با بیان اینکه ابوعلی سینا حکیمی فیلسوف بود که نام ایران و ایرانی را در جهان بلندآوازه نمود اظهار داشت: در گذشته به پزشکان، حکیم می گفتند و حکیم کسی بود که از علم و دانش بهره کافی داشت و هم مروج معنویت و حکمت بود.

نماینده مردم اردکان در مراسم بزرگداشت روز پزشک با بیان اینکه ابوعلی سینا حکیمی فیلسوف بود که نام ایران و ایرانی را در جهان بلندآوازه نمود اظهار داشت: در گذشته به پزشکان، حکیم می گفتند و حکیم کسی بود که از علم و دانش بهره کافی داشت و هم مروج معنویت و حکمت بود.

"محمدرضا تابش" با اشاره به اینکه خداوند حکیم است و پزشکان ما نیز می توانند با سیر کمال الهی به صفات خداوندی آراسته شوند و در واقع پزشکانی حکیم شوند اضافه نمود: جامعه اسلامی ما نیز به پزشکان حکیم نیازمند است، آنها که در حال تعلیم و تدریس و جراحی و درمان،قدرت خداوند را به عینه می بینند و به مسیری از کمال و معرفت و خداشناسی می رسند

وی تاکید کرد: پزشک در طراز مکتب اسلام و جامعه اسلامی، حکیم است . او که معنویت را در جان و روح خویش می پروراند،درد بیمار را حس می کند،با او هم درد و هم زبان می شود ، در قبال بیمار احساس مسئولیت می کند،رازدار اوست، اعتمادآفرین و روحیه دهنده است، نگاهش به بیمار به مثابه ابزاری که اسباب درآمد اوست نمی باشد، اصول حرفه ای را مراعات می کند و دانش خویش را به روز نگه می دارد و برای معالجه و مداوای بیمارانش سر از پا نمی شناسد و از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.

منتخب مردم اردکان در خانه ملت با نام بردن از دکتر محمد قریب پزشک حکیم و خوشنام ایرانی عنوان نمود:پزشکان باید قدر ببینند و حرمت آنها در حد اعلا حفظ شود و دغدغه تامین معیشت نداشته باشند.

"تابش"  تعمیم و گسترش بیمه ها که جزو سیاست های راهبردی نظام است را در بهبود سلامت کشور و رفع بسیاری از دل نگرانی های مردم و پزشکان مهم توصیف کرد و گفت: با تقویت بیمه ها رابطه مالی بین پزشکان و بیمار قطع می شود و هم مردم برای تامین هزینه های درمانی خود دغدغه ای نخواهند داشت و هم پزشکان ما در حد متعارف تامین می گردند و شان و حرمت آنها  نیز پاس داشته می شود.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت:طبق قانون برنامه پنجم توسعه ،سهم مردم از پرداخت هزینه های درمان باید به زیر 30 درصد برسد این در حالی ست که  در سال 91 سهم منابع دولتی،شرکتهای بیمه ای و مردم به ترتیب 28،18 و 54 درصد بوده است که باید برای رسیدن به هدف اصلی و حد مطلوب تلاش بیشتری صورت گیرد.

"محمدرضا تابش" کسری بودجه 1500 میلیارد تومانی دانشگاههای علوم پزشکی در سال گذشته که باعث ایجاد فشار مضاعف بر مدیران،کارکنان، پزشکان و مردم می شود و تاخیر شرکتهای بیمه ای در عمل به تعهدات شان در قبال بیمارستانها و پزشکان را از دیگر مشکلات موجود برشمرد و اظهار امیدواری کرد در متمم بودجه سالجاری و توجه بیشتر به این مسائل در تدوین بودجه سال آینده، در جهت کاهش این مشکلات گام های اساسی برداشته شود.

امام جمعه اردکان نیز در این مراسم با بیان اینکه اتحاد و همدلی پزشکان شهرستان های میبد و اردکان کاملا مشهود است و امیدواریم این اقدام انها به تمام مسئولان و مردم سرایت کند تصریح کرد: فرهنگ کاری پزشکان این است که هر کجا انسانی به کمک احتیاج داشت همه چیز را رها می کنند و برای رضای خدا به سوی او می شتابند .

حجت الاسلام والمسلمین " سید محمد حسینی" اظهار داشت: انها نه به مرز جغرافیایی توجه می کنند و نه زبان و مذهب بلکه با اعتقاد به خدا و تبعیت از پیامبر اکرم و عمل به قران کریم به فکر نجات جان بشر هستند .

وی گفت: در کنار هم بودن برکات را برای جامعه به وجود می آورد . 

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز با تبریک روز پزشک ،به برخی مشکلات فراروی دانشگاههای علوم پزشکی پرداخت.

"سید جلیل میرمحمدی" اظهار امیدواری کرد با همت دولت و مجلس این کاستی ها مرتفع گردد.

در پایان این مراسم به پزشکان، نمونه شهرستانهای اردکان و میبد معرفی و هدایایی به رسم یادبود به آنان اهدا شد.مراسم گرامیداشت روز پزشک که در سالن امفی تئاتر دانشگاه پیام نور اردکان و با حضور پزشکان اردکان و میبد برگزار گردید.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا