توضيحات ناقص مدير كل راه آهن جنوب شرق در مورد حادثه قطار چادر ملو

در ساعات اوليه روز 19 شهريورماه قطار باربري با دو لو كوموتيو فرانسوي و سي واگن از خط راه آهن خارج شده و دو نفر از پرسنل زحمتكش راه آهن (مسئول قطار و راننده )كشته شدند ،به طوري كه اجساد آنان بدست نيامده است .

وآنچه جاي تامل دارد اين است كه مدير كل محترم راه آهن بعد از حدود 24 ساعت يك مصاحبه يك خطي با ايرنا انجام داده كه علت حادثه را موكول به كارشناسان نموده و حتي به خود زحمت نداده در گذشت دو همكار خود را اعلام نمايد .

و اين در حالي است كه يكيمنبع آگاه به خبر نگار يزدفردا در مورد اين حادثه گفت :واقعا جاي تعجب است كه قطاري با بيش از سي واگن چگونه با دو نفر اقدام به انجام ماموريت مي نمايد در صورتي كه استاندارد هاي قطار بار بري چيز ديگري است ، هر قطار بار بري در موقع حركت با حداقل پنج نفر مي تواند اقدام به حركت نمايد .

وي در ادامه توضيح داد :عرف قطار هاي بار بري اين بوده است كه يك نفر به عنوان مسئول قطار ،يك نفر به عنوان راننده لو كو موتيو ،يك نفر به عنوان راننده ذخيره جمعا سه نفر در قسمت جلوئي قطار ،و يك نفر به عنوان كارشناس فني در قسمت وسط واگن هاي بار بري ودونفر در آخرين واگن كه يكي از انها متخصص ترمز ويك نفر همراه، مستقر مي شدند .

وي در ادامه افزود :تعجب مي كنم چگونه با دو نفر مي توان يك قطار بار بري با سي واگن را در ريل رها نمود ،و انهم ريلي كه قطار هاي مسافربري هم سرويس مي گيرند .و اگر خداي ناكرده براي مسئول قطار اتفاقي افتاد اين قطار را حادثه متوقف خواهد نمود .و احتمالا مديران محترم راه آهن قطار را با كاميون اشتباه گرفته اند !!!!

اميد واريم سكوت رسانه اي راه آهن جنوبشرق شكسته شده و اطلاعات كامل حادثه و كمبودهاي سيستم را بيان و در جهت رفع آن تلاش نمايند .و اگر در قطار هاي مسافر بري وضع به اين منوال باشد تامين جاني مسافران با چه كسي است ؟

مصاحبه مدير كل راه آهن جنوبشرق با ايرنا 24 ساعت بعد از انعكاس خبر توسط يزدفردا  را مي خوانيم :


مديركل راه آهن جنوب شرق گفت: يك قطار باربري حامل سنگ آهن در ايستگاه " ساغند " يزد از خط آهن خارج شد.

" محمد مهدي دهقان" روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين حادثه به يكي‌ازلوكوموتيوهابه سبب آتش سوزي تا‪ ۵۰‬درصد خسارت واردشد.

وي اظهار داشت: علت اين حادثه به وسيله كارشناسان در حال بررسي است.

اداره‌كل راه‌آهن جنوب شرق با يكهزار و ‪ ۱۲۹‬كيلومتر خط اصلي و ‪ ۲۰‬ايستگاه از بادرود اصفهان آغاز شده و ايستگاههاي اردكان، ميبد، يزد، بافق، زرند، كرمان و بم را با انشعابات معادن چادرملو و چغارت ، تحت پوشش دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا در اين سانحه دو نفر جان باخته اند.

واميد وار كننده ترين خبر در مورد اين حادثه خبر واحد مركزي خبر بود آنهم به نقل از فرمانده نيروي انتظامي اردكان وحداقل كاملتر از مدير كل محترم راه آهن اطلاعات اين حادثه را بازگو نمودند .

يك قطار باربري در ساغند اردكان دچار آتش سوزي شد. فرمانده انتظامي اردكان درمصاحبه با واحد مركزي خبر گفت: اين قطار كه يكشنبه شب با بارخاك آهن از معدن چادرملو به سمت اردكان درحركت بود در ايستگاه ساغند از ريل خارج شد و25 واگن آن آتش گرفت. طالب پور افزود: در اين حادثه مسئول و راننده قطار در آتش سوختند. ميزان خسارت هنوز برآورد نشده است.




يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا