پور محمدی: تعیین ساعت كاری ادارات در ماه مبارك رمضان با استانداران است

خبر يزدفردا "وزیر كشور با اشاره به مصوبه دولت در خصوص تعیین ساعت كار ادارات در ماه رمضان گفت: تعیین ساعت كاری اداری در تهران و استانها متفاوت است و تعیین آن در استان ها بر عهده استانداران است.
به گزارش يزدفردا به نقل از مصاحبه تلويزيوني وي با شبكه خبر : مصطفی پورمحمدی با بیان اینكه مصوبه دولت در این زمینه نیاز به كمی اصلاح دارد افزود: آغاز ساعت كاری در تهران 9 صبح و پایان آن 14 است.

وی خاطر نشان كرد: استانداران استانهای مختلف می توانند ساعت آغاز و پایان كار دوایر دولتی را با صلاحدید خود تعیین كنند.

وزیر كشور با اشاره به اینكه ساعت آغاز به كار مدارس در ماه مبارك رمضان در تهران 8 تا 8 و 30 دقیقه صبح است گفت: استانداران در استان های خود با هماهنگی آموزش و پرورش ساعت آغاز و پایان كار مدارس را تعیین می كنند.

پور محمدی با بیان اینكه شركتهای خصوصی و صاحبان اصناف نیز سعی كنند ساعت كاری خود را مانند اداره های دولتی تعیین كنند به آنها توصیه كرد به كارگران فرصت بیشتری در ماه مبارك رمضان بدهند.

وی افزود:در كارهای شیفتی نیز كه افراد موظف به حضور در محل كار هستند به كارفرمایان توصیه می شود پاداش و حقوق اضافی برای كارمندان و افراد تحت نظارت خود در نظر بگیرند.

وی در ادامه در مورد کاهش دو درصدی بیکاری در کشور گفت: این خبر كه از سوی مركز آمار ایران منتشر شده خبر فوق العاده مسرت بخشی است كه حكایت از فعالیت و تلاش خدمتگزاران مردم در دولت استانداران دارد.

پور محمدی افزود: با تلاش دلسوزان و دولتمردان بیكاری در كشور دو درصد كاهش یافته و این كاهش در برخی استان ها حتی بیش از این رقم است. وی به آمادگی لازم برای بهبود وضع حمل و نقل در كشور اشاره كرد و گفت: با بررسی ها و جمع بندی های لازم نیازهای پراكنده به سوخت فراهم شده و كمیته های استانی نیز مسئول رسیدگی به نحوه توزیع سوخت شده اند.

وزیر كشور با بیان این كه تمامی تصمیمات در خصوص نحوه توزیع سوخت و ارزیابی اولویت ها و كم و كاستی ها هر چه سریعتر به این وزارتخانه اعلام می شود تصریح كرد: تا 20 شهریور باید اصلاحات و پیشنهادات انجام شود تا تصمیمات نهایی گرفته شود.

پورمحمدی با بیان اینكه در بخشنامه جدید وزارت كشور مدیریت حمل و نقل شهری به شهرداران واگذار شده است افزود: تمام مدیران اجرایی استان ها باید در راستای تقویت این جایگاه تلاش كنند تا هر ترددی كه در شهرها صورت می گیرد با مدیریتی جامع و یكدست صورت گیرد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا