نیمه شعبان سالگشت ولادت آخرین ستاره تابناک آسمان امامت و ولایت است . همو که ظهور زیبای او پس از غیبت کبری ، به عالمیان وعده داده شده است .بی شک این روز نه تنها برای مسلمانان که برای همه جهانیان روزی بزرگ و مهم است .

انسان میتواند درسهای ارزشمندی از فلسفه غیبت و ظهور آن منجی بگیرد و آرمانی متعالی برای زندگی خود بسازد و با انتظار ظهور ، ایده ، حرکت و عشق ها و امید ها و آرزوهای خود را اصلاح کند . قطعا تعمیم این فلسفه آرمانی و گسترش آن در میان انسان همدلی و تفاهم بیشتری ایجاد میکند و بر جمعیت صفوف مخالف با جور و ظلم و فساد در سراسر عالم می افزاید .

خداوند متعال علاقه به صلح و آزادی ، امید به آینده روشن و زندگی آرام و عدالت آمیز به دور از ظلم و تعدی و کشتار و تجاوز را در همه نهادها و فطرتها تعبیه فرموده است .

اینک بر عهده منادیان حقیقت و فرزانگان مومن و عدالت پرور است که با عمل صالح و پیامهای روشنگرانه غبار کدورت از دلها بسترند و عشق به زندگی پاک و آرمانی را زنده کنند .

برای نو شدن دمادم این عشق سازنده و طراوت بخشیدن به زندگی پویا بایستی انتظار فرج و ظهور تنها نجات بخش گیتی را به شیوه ای پر شور و با شکوه تفسیر و ترویج نمایند و هر سال دلهای بیشتری را به تپش و شور انگیزی فرا خوانند و در زمره منتظران حقیقی تحقق این عقیده جذاب قرار دهند.

اگر چه به نظر میرسد هر سال که میگذرد بر این جمعیت شکوهمند اضافه میشود . نذرها ، جشنها و چراغانی ها حاکی از انگیزه های نیرومند درونی و تعبیری از حرفهای عاشقانه دلهای آسمانی است .

 همه دلها یکسان سخن نمیگویند. این همه رنگ و نور و آواهای مختلف نشانه این واقعیت است . اما عشق، عشق است و از هر قلبی که جاری شود زیبا و زندگی ساز است و در خور تکریم و ارجمندی . پس سلام بر عشق، سلام بر زندگی ، سلام بر فردای پر امید که با نور ظهور یگانه منجی بشری ( مهدی موعود ) روشن میشود و عالمتاب می گردد.

منبع"وبلاك مشق كوير

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا