یزدفردا"از سوی دیگر جواب بقایی نیز خالی از تفنن نیست. معاون اجرایی احمدی نژاد که سرپرست نهاد ریاست جمهوری نیز هست، با گرفتن قیافه ای حق به جانب از این ابتکار هیات دولت دفاع کرده و گفته این امتیاز ویژه احمدی نژاد نیست و روسای جمهور اسبق هم می توانند در پاستور دفتر داشته باشند. البته بقایی در حالی از ایجاد «دفتر رئیس جمهور سابق» در نهاد ریاست جمهوری دفاع کرده است که در همان زمان رئیسش سعی می کرد از اساس این مساله را کتمان کند.
کمتر از بیست و چهار ساعت از انتشار خبر اعتدال مبنی بر ابتکار هیات دولت برای پاستور نشینی احمدی نژاد، رئیس جمهور و معاونش به این خبر دو واکنش متفاوت از خود نشان دادند.
به گزارش خبرنگار اعتدال، بعد از اتمام جلسه هیات دولت احمدی نژاد و بقایی با سوال خبرنگاران درباره مصوبه اول تیرماه هیات دولت مبنی بر تشکیل دفتر رئیس جمهور سابق در پاستور و اشتغال 25 نفر در این دفتر مواجه شدند و جالب این است که دو پاسخ متفاوت از سوی این دو مقام دولتی داده شد و شگفتا که احمدی نژاد با وجود آشکار بودن دم خروس، مدعی شده است که قصد ماندگاری در پاستور را ندارد.
البته رئیس جمهور طبق معمول جواب دوپهلو داده است و در حالی که مدعی شده عملیات ساختمان سازی‌اش در نارمک تمام شده و قصد سکونت در آنجا را دارد، سعی کرده اذهان را از این نکته  منحرف کند که اصولا بحث درباره محل سکونت خانواده ایشان مطرح نیست، بلکه مساله اصلی اقدام وی برای اختصاص یک دفتر برای خودش و  ایجاد یک چارت و ساختار جدید و بدیع سازمانی در نهاد ریاست جمهوری و هزینه کردن بیت المال برای دوستان و اطرافیانش می باشد.
از سوی دیگر جواب بقایی نیز خالی از تفنن نیست. معاون اجرایی احمدی نژاد که سرپرست نهاد ریاست جمهوری نیز هست،  با گرفتن قیافه ای حق به جانب از این ابتکار هیات دولت دفاع کرده و گفته این امتیاز ویژه احمدی نژاد نیست و روسای جمهور اسبق هم می توانند در پاستور دفتر داشته باشند.  البته بقایی در حالی از ایجاد «دفتر رئیس جمهور سابق» در نهاد ریاست جمهوری دفاع کرده است که در همان زمان رئیسش سعی می کرد از اساس این مساله را کتمان کند.

اما به هر ترتیب باید به آقای بقایی یادآور شویم که در  این صورت جلسه برخلاف آنچه که بقایی گفته است سخنی از سایر روسای جمهور به میان نیامده است و فقط از رئیس جمهور سابق نام برده شده است که برای اینکه منظور و توجیحات آقای بقایی صحیح از آب درآید باید در این مصوبه از روسای جمهور سابق نام برده می شد.
البته ناگفته پیداست این دولت و مدیران ارشد آن هیچ گاه اعتتقادی به استفاده از تجربیات و ظرفیت های دولت های گذشته نداشته اند و تا همین اواخر همه تقصیرها از نرخ بالای تورم و بیکاری گفته تا زلزله در ینگه دنیا را به گردن دولتهای قبلی و مدیران پیشین می‌انداختند.

در ابتدای حضور احمدی نزاد و دوستانش در پاستور نه تنها رئیس جمهور سابق را مجبور کردند که اتاق کارش را در خارج از مجموعه پاستور را تحویل دهد بلکه علاوه بر تغییر کلیه استانداران، فرمانداران و بخشداران  و معاونان آنها را نیز تغییر دادند. تغییراتی که انقدر گسترده بود که برخی به طنز می گفتند احمدی نژاد حتی به آبدارچی ها نیز رحم نکرد و هر کس که بود یا نبود را تغییر داد.


لذا به نظر می آید بر خلاف آنچه که امروز مدیران ارشد دولت دهم گفتند، هدف از مصوبه هیات وزیران، به هیچ وجه استفاده از ظرفیت ها و تجربیات نیست و تنها پاستور نشینان کنونی سعی کرده‌اند به نوعی حیات خلوتی برای ایام بیکاری خود در دل مرکز قدرت تدارک ببینند تا زیاد دلشان برای دفاتر کاری و آن همه تشریفات اداری تنگ نشود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا