یزدفردا"– سردبیر و تهیه کننده شبکه رادیویی نمایش در دیدار با معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه هنر برنده ترین سلاح در پیشگیری از وقوع جرایم است ، اظهار داشت : به زودی  نمایشنامه ها یی با موضوعات جرایم سایبری از رادیو نماش پخش خواهد شد.

مجید حیدری سر دبیر و تهیه کننده شبکه رادیو نمایش  ضمن دیدار با معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه نمی‌توان نقش هنر را در پیشگیری از وقوع جرم نادیده گرفت، اظهار داشت : مردم کشور ما رابطه خوبی با هنر دارند بنابر این، این وسیله فرهنگی ضروری ترین و نیرومندترین وسیله ارشاد ، تبلیغ و برنده‌ترین سلاح برای آگاه سازی شهروندان می باشد .
این فرد صاحب قلم با اشاره به این مطلب که  وقوع جرم متاثر از پیش زمینه های متعددی است، زنجیره‌ای از علل در کنار هم قرار می‌گیرند که منتهی به وقوع جرم می‌شوند، گفت : در این میان هنر و هنرمند در رسالت سنگینی که مبنی بر حفظ ارزش های یک جامعه است  مانند شمشیری دو لبه عمل می کنند ؛ می‌توانند کمک‌رسان یا تخریب‌گر باشد.
تهیه کننده و سردبیر شبکه رادیویی نمایش افزود : احساسات شخصي كه فيلم را مي‌بيند در مدت زمان تماشاي فيلم جهت پيدا مي‌کند و اثر مطلوبي روي فرد مي‌گذارد. هنر از آنجا كه نگاه نهايي و تاثيرگذاري بر احساس و عاطفه دارد مهم‌ترين محرك در تصميم‌گيري و جهت‌دهي به شمار مي‌رود و در زمينه پيشگيري از جرم بسيار موثر است.
وی در ادامه ماندگاری یک اثر هنری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم را بسیار بالاتر از سایر امور نظیر خواندن کتاب برشمرد و تصریح کرد : بدون ترديد، پيشگيري از وقوع جرم نياز به برنامه‌ريزي و زمينه‌سازي دارد، نمي‌توان با استفاده از پيام‌هاي ساده و روش‌هاي تکراري، اميدي به تغييري در آمارهاي جرم و جنايت داشت. بايد راهي در پيش گرفت که پيام بر جان و دل مخاطب بنشيند.
مجید حیدری  در خاتمه  از همکاری تنگاتنگ رادیو نمایش با پلیس فتا ناجا خبر داد و گفت : به زوی جرایم مطرح سایبری که در جامعه قربانی می گیرد و اکثر افراد از روی ناآگاهی به دام سوء استفاده کنندگان از فضای مجازی می افتند در قالب نمایش نامه های کوتاه و بلند با موضوعاتی مانند هتک حیثیت ، کلاهبرداری های اینترنتی و ... ساخته شده و از رادیو نمایش با هدف پیشگیری از وقوع جرایم سایبری و فرهنگسازی استفاده از اینترنت پخش خواهد شد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا