یزدفردا"حذف بیمه تامین اجتماعی پروانه های ساختمانی و عدم افزایش حق نظام مهندسی دو خبری بود که میرحسینی عضو شورای اسلامی شهر یزد در مراسم افتتاح هفتمین دفتر کارگزاری تحت نظارت شهرداری یزد اعلام کرد.
   سید علی محمد میرحسینی عضو شورای اسلامی شهر یزد در مراسم افتتاح دومین دفتر کارگزاری منطقه دو که با شماره 22 نامگذاری شده است خبر حذف بیمه تامین اجتماعی پروانه های ساختمانی را داد و خاطرنشان کرد افرادی که سال گذشته حق بیمه ساختمانی خود را پرداخت نموده اند و تا تاریخ 31/ 03/ 92 موفق به اخذ پروانه نشده اند، با معرفی نامه شهرداری ، می توانند پول خود را از بیمه دریافت کنند، همچنین اگر در سه ماه اول سالجاری حق بیمه را پرداخت نموده اند با گواهی شهرداری بیمه متعهد به بازپرداخت آن می شود.
   عضوشورای اسلامی شهر یزد همچنین ادامه داد: افزایش حق نظام مهندسی هم در سالجاری پذیرفته نشده است.
   میرحسینی علاوه بر این در خصوص دفاتر کارگزاری نیز خاطرنشان کرد چون این دفاتر نسبت به ارباب رجوع دید مشتری مداری دارند بهتر به امورات مردم رسیدگی می کنند.
   وی تاکید نمود نگاه به این دفاتر از جانب مسئولین و پرسنل شهرداری باید نگاه شهرداری باشد و کارکنان شهرداری ،آن را از خود بدانند.
   سید علی محمد میرحسینی گفت: با برپایی دفاتر کارگزاری، تصدی گری شهرداری به نظارت تبدیل می شود و نباید از جانب شهرداری به چشم رقیب به این مجموعه ها نگاه کنیم بلکه نگاه، باید بر این اساس باشد که آنها ایجاد شده اند تا در انجام وظایف محوله به ما کمک کنند.
   محمود دهقان معاون معماری و شهرسازی شهرداری نیز با اشاره به تغییر سیستم نرم افزاری مناطق شهرداری از سرای 7 به سرای 8 اظهار داشت: هم پرسنل شهرداری و هم پرسنل دفاتر کارگزاری آموزشهای لازم را دیده اند.
   مهندس دهقان گفت: در سیستم سرای 8 سامانه ضابطه را تعیین می کند و با توجه به اینکه تحت وب است هر کسی که دسترسی به این سامانه داشته باشد می تواند از اطلاعات آن استفاده نماید.
   معاون معماری و شهرسازی شهرداری همچنین اظهار امیدواری کرد از صفر تا 100 کار توسط دفاتر کارگزاری انجام شود.
   شایان ذکر است دفتر کارگزاری شماره 22 هفتمین دفتر کارگزاری تحت نظارت شهرداری یزد می باشد که صدور پروانه ، تفکیک، تمدید، عدم خلافی، پایان کار، پاسخ به استعلام های  دفتر خانه های رسمی، بانک ها و نامه های مربوطه را انجام می دهد.
   این دفتر در محلی به آدرس بلوار امام جعفرصادق(ع)- کوچه اسلامیه- جنب کانون زبان ایران به بهره برداری رسیده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا