یزدفردا"رییس بنیاد نخبگان استان یزد :تا کنون حدود به 700 نخبه و استعداد برتر تحت پوشش بنیاد نخبگان یزد قرار گرفته اند

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد ، رییس این بنیاد با اعلام این خبر افزود : تا کنون حدود 700 نفردرگروههای مختلف نخبگی و در قالب دارندگان رتبه های برتر کنکور سراسری، برگزیدگان جشنواره های معتبر کشوری، مدال آوران المپیادهای معتبر علمی و مخترعین و همچنین نخبگان قرآنی و هنری تحت عنوان نخبگان، استعدادهای برتر و مخترعین تحت پوشش بنیاد نخبگان استان یزد می باشند. 

دکتر قاسم امیریان با اشاره به دو رویکرد اساسی در عملکرد بنیاد نخبگان یزد ، افزود : رویکرد اول در راستای شناسایی، جذب و حمایت نخبگان و استعدادهای برتر بر اساس آیین نامه های بنیاد ملی نخبگان و اعطاء تسهیلات مادی و معنوی از قبیل توانمند سازی، بورس دکترا، کمک هزینه تحصیلی، وام مسکن و غیره بوده است .

وی ادامه داد : رویکرد دوم نیز مربوط به بحث تجاری سازی اختراعات در راستای کمک به تجاری سازی و تولید می باشد که در این راستا ، اختراعات در جشنواره های مختلف بنیاد ارزیابی شده و پس از دریافت تاییدیه سطح 3 اعتبار پژوهشی و نو آوری اخذ نموده و نهایتا در قالب شرکتهای دانش بنیان به منظور تبدیل ایده به پدیده ادامه فعالیت می دهند .

امیریان در خصوص برنامه های  آینده بنیاد نخبگان اظهار داشت : با توجه به شناختی که از نخبگان و استعدادهای برتر در بنیاد و به صورت تعاملی با آن ها به دست آمده، آنچه سبب خرسندی و احساس رضایت نخبگان می شود، احساس تاثیرگذاری آنها در جامعه و استفاده از پتانسیلها و ظرفیت های علمی و مهارتی آنهاست. به همین منظور در بنیاد نخبگان استان یزد علاوه بر پیگیری رسالت ها و اهداف بنیاد ملی نخبگان و اجرای آنها در سطح استان ، یک سری از برنامهها مطابق با قابلیتهای نخبگان یزدی و ویژگیهای خاص استان یزد در نظر گرفته شده است.

وی توانمند سازی نخبگان تحت حمایت بنیاد و شناسایی استعدادها و پتانسیلهای استان را از مهمترین برنامه های این بنیاد ذکر کرد و خاطر نشان ساخت : تعامل با مراکز آموزشی ، پژوهشی ، صنعتی و اداری استان به منظور بهره مندی صحیح از ظرفیت های فکری و علمی نخبگان و صاحبان استعدادهای برتر در راستای ارتقای علمی وفناوری استان ، اقدامی جهت بالفعل در آوردن استعدادها و پتانسیل های نخبگان است .

امیریان اضافه کرد : نهادینه نمودن جایگاه بنیاد نخبگان در سطح جامعه و موثر شدن عملی ایده ها و افکار نخبگان در قالب تشکیل و شرکت در اتاقهای فکر سازمانها و ادارات استان و تشکیل کارگروههای مرتبط با پتانسیلهای استان از قبیل کارگروه انرژی خورشیدی، فولاد و صنعت IT  به منظور بکارگیری و ارتقاء صنایع و تحقیقات مرتبط در حوزه علم و کاربرد از برنامه های در دست اقدام این بنیاد است .    

رییس بنیاد نخبگان یزد راه اندازی مرکز بورس ایده به منظور تبدیل علم به ثروت وبرگزاری نشست ها و سمینارهای  علمی تخصصی با حضور اندیشمندان و نخبگان را از برنامه های دیگر این بنیاد دانست .

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا