فردی كه بدون كسب اجازه از مولف اقدام به نشر  برخی كتب دانشگاهی در فضای مجازی كرده بود، توسط پلیس فتا خراسان رضوی دستگیر و روانه زندان شد.

"سرهنگ سید محسن عرفانی" رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با اعلام این خبر بیان داشت: در پی شكایت یكی از وكلای ناشران كتب معتبر دانشگاهی مبنی بر انتشار و فروش دیجیتالی این كتاب ها در اینترنت و كسب درآمد سرشار بدون كسب اجازه از مولف كتب، موضوع رسیدگی در دستور كار كارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سرهنگ عرفانی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تیمی از كارشناسان زبده با اقدامات فنی و عملیات پلیسی توانستند رد متهم را در مشهد پیدا کرده و با بررسی های بیشتر و تهیه دستور قضایی متهم دستگیر و به مكان پلیس فتا منتقل شد.
متهم با دیدن شواهد لب به سخن گشود و در اعتراف به جرم خود گفت: با ایجاد سایتی تحت عنوان فروش دیجیتالی كتاب و قرار دادن كتب كم یاب و پرفروش بدون كسب اجازه از مولف در سایت مورد نظر به درآمد سرشاری دست پیدا كرده است.
او با توضیح بیشتر در این خصوص افزود: پس از تبلیغات گسترده در فضای مجازی و سایت های مختلف كاربر را جهت ثبت نام در سایت و خرید كتاب و جزوه ترغیب کرده و چون مبلغ ثبت نام نیز كم و ناچیز می باشد تا پایان روز حداقل 1000 كاربر از سایت بازدید و ثبت نام كرده اند و بنا به درخواست آنها با ریختن مبالغی به حساب وی كتاب را به مكان مورد درخواست كاربر پست كرده است.
متهم بعد از تكمیل پرونده و اعتراف به جرم خود جهت رسیدگی به مرجع قضایی معرفی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا