معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: متاسفانه موتورسواران و عابرین پیاده بالاترین درصد تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش اداره كل روابط عمومی استانداری یزد،"حیدر نوروزی" روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیك استان ضمن تبریك حلول ماه مبارك رمضان و قدردانی از زحمات اعضای این شورا، گفت: همه افراد جامعه در شرایط كنونی با موضوع ترافیك سر و كار دارند و این بیانگر اهمیت فوق العاده موضوع ترافیك و ضرورت توجه به این مسئله است.

وی ادامه داد: امروزه شناخت ضعف ها و آسیب های ترافیكی و انجام اقدامات لازم برای رفع معایب در این حوزه، یكی از مهمترین مسائلی است كه باید مد نظر مسئولان مرتبط قرار گیرد.

نوروزی با بیان اینكه متاسفانه اكثریت كشته شدگان حوادث رانندگی، موتور سواران دانش آموز هستند، توجه بیشتر والدین و اداره كل آموزش و پرورش را در این خصوص خواستار شد.

معاون استاندار در بخش دیگر سخنان خود خاطر نشان كرد: وضعیت اجرای مصوبات شورای ترافیك استان مطلوب است و امیدواریم با اجرای كامل مصوبات شاهد كاهش تصادفات و تلفات و همچنین افزایش سطح رضایتمندی عمومی در این زمینه باشیم.

در این جلسه وضعیت اجرای مصوبات قبلی شورای ترافیك استان مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث وتبادل نظر پیرامون مسائل مرتبط، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

بر اساس یكی از مصوبات جلسه امروز شورای ترافیك ، مقرر شد اداره كل آموزش و پرورش استان طی ابلاغیه ای مدارس را موظف كند تا به محض ثبت نام و به هنگام بازگشایی مدارس در مهر ماه نسبت به توجیه و اخذ تعهد از والدین و دانش آموزان در خصوص عدم تردد با موتور سیكلت اقدام نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا